HELP...buggy is maar t/m 15v kg en nu?

Hallo allemaal,

Onze buggy heeft het helaas begeven (als was die al nooit zo goed...)maar zoonlief kan nog niet zonder buggy...want dan blijf ik rennen....maar wat schets  mijn verbazing..buggy's gaan tot max 15 kg en mijn zoontje van 2 en half is al 16 kg...wat nu? Heeft iemand enig idee of er een buggy is die meer gewicht kan hebben...want het lijkt mij toch stug dat er niet meer kinderen zijn die zwaarder zijn op deze leeftijd....toch?!?

Alvast dank jullie..

Groetjes San...mama van rowan...die iets te groot is voor zijn leeftijd hihi...
 
Hoi San,

Een soortgelijke vraag heb ik gesteld bij het onderdeel "vrije tijd", misschien dat je daar nog wat antwoorden wilt lezen.

Het schijnt inderdaad -raar maar waar- dat er buggies zijn die een gewicht boven de 15 kg moeilijk kunnen hebben. Hoe zwaarder de kindjes, hoe meer kans dat het frame gaat vervormen/doorbuigen.

De duurdere merkbuggies (w.o. MacLaren) kunnen blijkbaar meer gewicht hebben. Wij hebben er net eentje gekocht en ik moet zeggen dat het nu al beter voelt dan onze "oude" buggy. Advies: koop een 2e handsje via marktplaats. Die buggies zijn vaak nog prima en kosten doorgaans  een kwart van de nieuwprijs (plm. 100 Euro).

Grt, Isabella
 
Hoi San,
Onze zoon is ook bijna 16 kg, en met kleertjes aan dus nog zwaarder.
Hij is inderdaad ook door de vorige buggy gezakt!!
Nou ja niet echt maar hij ging wel doorbuigen.
Nu  hebben we een maclaren techno xt, wel duur maar een super buggy. Deze zakt dus absoluut niet door.
De andere buggy's van maclaren zijn ook stevig hoor, veel beter dan de goedkopere en ze rijden heerlijk. Echt een wereld van verschil.
Succes.
Groetjes Inge
 
Op iedere buggy of boekje wat erbij zit staat op tot hoeveel kilo draagkracht ze hebben. Kijk daar dus goed naar als je zoiets aanschaft als je kindje al ouder/zwaarder is. Helaas denk je daar niet bij na als je een buggy koopt als je kindje nog klein is, dat zouden ze eigenlijk moeten aankaarten in de winkel, maarja die denken vaak alleen aan geld. Ikzelf heb een maxitaxi cx en die heeft meer draagvermogen.
 
Nu ik dit lees MOET ik even iets kwijt over onze buggy. Nou ja, 'buggy'... het kreng mag niet eens een naam hebben. Het is verreweg de allerlelijkste kinderwagen die er ooit gemaakt is, maar hij is werkelijk perfect!! Nadat wij onze Kiwi Exporer Duo verkocht hadden (omdat onze zoon bijna niet meer wilde zitten) hebben wij op Marktplaats naar een éénpersoons-buggy gezocht. Voor 5 euro (ja echt!) vonden we deze op  tien minuten afstand van ons huis. Het is een schreeuwend oude buggy van het merk BéBé Comfort (dacht ik), heeft alle kleuren van de regenboog en roestplekken op alle scharnierende delen. Vier lelijke wielen en een reuze-boodschappenmand maken dat deze wagen opvalt van lelijkheid. Maar het kreng rijdt! En hij 'draagt' met gemak onze dochter van 10 kilo (één jaar) terwijl onze zoon van drie jaar (12 kilo, hij is erg klein) op de stang aan de achterkant staat (de verbindings-stang tussen de twee achterwielen), EN dan liggen de boodschappen ook nog  in de supergrote boodschappenmand onderin. Let wel: die stang is écht niet bedoeld om op te staan, maar als hij moe is, kan het wel. Hij wel, omdat hij zo klein en licht is. Over (ik gok) twee jaar, als ook onze dochter niet meer in een wagentje zit, zal ik deze wagen op Marktplaats zetten. Met ongeveer dit hele verhaal erbij. Misschien dat deze afstotelijke maar o-zo trouwe en degelijke wagen dan weer een paar mensen heel blij kan maken. En nu weet ik niet eens meer waar deze topic eigenlijk  over ging, maar bij deze: HULDE aan de lelijkste kinderwagen allertijden!!
 
De Quinny Zapp is een makkelijk in te klappen buggy (hij weegt maar 6 kilo!), en hij kan gebruikt worden tot het kind 20 kilo weegt. Ze bestaan dus wel, is alleen niet goedkoop: € 169,00.
 
Terug
Bovenaan