Help! Clomid....

Ik heb pas voor het eerst van cyclusdag 3 t/m 7 een tablet Clomid gebruikt.
Even wat vragen voor ervaren gebruiksters, krijg je nu ook sneller je eispong (die heb ik niet altijd en voel ik dus niet, wel krijg ik altijd een bloeding)?
Is er iemand vrij snel zwanger geworden door het gebruik van Clomid? Het vervelende is dat ik geen regelmatige cyclus hebt, gemiddelde is ongeveer 35 dagen en ben 7 jan ongi geworden, ik weet nu helemaal niet wanneer is precies moet klussen, nou klus ik zowiezo wel maar er zitten soms wel dagen tussen.

Heel erg bedankt voor de reacties, ik voel me namelijjk een beetje onzeker.

Groetjes Vic

Hey Vic,

Doordat je clomid gebruikt, groeien je follikels harder. Het zijn er ook vaak meer dan 1. Je zal dan idd eerder een eisprong krijgen.

Je kunt met ovulatie testen zien of je vruchtbaar ben of een follikelmeting laten doen in het ziekenhuis.

Ik ben wel zwanger geraakt met clomid in combinatie met pregnyl en IUI, maar is uitgelopen op een miskraam.

Groeten San

Hoi Vic,

Je hebt toch vrijdag een echo gehad.
Heeft de gyn. geen klusadvies gegeven?
Je kunt altijd even naar de assistente bellen voor advies als je te onzeker bent.

Groetjes,
Krissy

Ja inderdaad, moet je vanaf de 12e of 13e dag niet terug komen voor echo's zodat ze je eitje(s) kunnen volgen? Dat moest ik wel altijd. Ik had ook nooit een eisprong en dmv clomid dus wel, maar heb dat niet gevoeld. Doordat ze het eitje volgden en wisten wanneer ik mijn eisprong zou krijgen hebben we daar rekening mee gehouden en op de dagen dat ze dachten dat ik de eisprong zou krijgen gevreeën. Bij onze oudste was het na 1x clomid al raak en bij onze 2e na 3x!! Dus bij ons ging het heel snel.
Als ik jou was zou ik eens naar de gyn bellen en vragen waarom ze jou cyclus niet volgen dmv een echo omdat je nu totaal niet weet wanneer je vruchtbaar bent. Zou jammer zijn als je op het verkeerde moment klust....
Suc6!

Bedant voor jullie reacties. Morgen heb ik weer een echo, dus hopelijk krijg ik dan goed nieuws en groeit het eitje (s) goed.Ik zal dan ook vragen wanneer ik precies moet klussen en of mijn eisprong nu eerder komt. Wat fijn om te horen (Cootje ) dat je zo snel zwanger bent geworden van Clomid, hopelijk is het bij mij ook snel zover. En Sannie, wat verschrikkelijk dat je een miskraam hebt gekregen, hopelijk heb je ook snel goed nieuws! Ik gun het jullie allemaal ook zo! Wij hebben nu 1,5 jaar een kinderwens, maar sommigen zijn al veel langer bezig dus ik mag nog niet zo zeuren. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs Vic

Hoi Vic.

Ik heb in december voor de eerste keer Clomid gebruikt en kreeg geen echo om te controleren of er eitjes waren. Wel moest ik op dag 21 bloedprikken om te kijken naar het progesterongehalte. Daarui bleek dat ik een eisprong heb gehad en nu weet ik sinds 2 weken dat ik zwanger ben! Het was dus meteen raak! Ik heb zelf ovulatietesten gebruikt en had precies op dag 14 een eisprong. De dagen ervoor flink geklust natuurlijk en met resultaat :). Ik raad je aan om elke ochtend net voor het opstaan je temperatuur te meten. Hieraan kun je straks ook zien op je een eisprong hebt gehad doordat je temperatuur daarna meteen met 0,3 graden stijgt. Hij blijft daarna zo hoog tot de volgende menstruatie of als je zwanger raakt blijft hij maandenlang hoger als voor je eisprong! Heel veel succes en als je nog vragen hebt laat het me weten!

Sanne

Terug
Bovenaan