Help, de flessen gaan niet meer leeg

Hoi Allemaal,

Mijn zoon is nu dik 5 maanden en sinds 2 weken drinkt hij bijna geen enkele fles meer leeg. Van de 5 flessen a 200 cc die hij krijgt laat hij er bijna 5 keer 100 cc over. Hij drinkt dus 500 cc maar op een hele dag. Ik heb nu de 5 flessen teruggebracht naar 4 dan heeft hij meer honger dacht ik maar deze theorie werkt (nog) niet.

Wel eet hij 1 potje fruit met wat liga per dag dat vindt ie heerlijk en hij krijgt nog een half potje groentes ook die gaat makkelijk op, lijkt wel of hij liever "vast" voedsel heeft.

Wie weet wat het minimum is wat hij aan flesvoeding moet hebben, bij 4 maanden woog hij 7 kilo.
Of zal dit allemaal aan het weer liggen ????

Groetjes,
Carla H
 
Hoi,

Het kan inderdaad met het weer te maken hebben. Maar ook met een sprongetje in de ontwikkeling. Heeft je kindje toevallig net geleerd hoe hij moet omrollen? Mijn dochtertje weigert gewoon de fles als ze een sprongetje maakt. Ik ben de eerste keer in totale paniek naar de huisarts gegaan en die zei: "kinderen die opgroeien met eten om zich heen, verhongeren niet". Blijf het vooral aanbieden. En misschien is hij er iddd aan toe om over te gaan op 4 flessen. Dat kan ook helpen. Verder rustig blijven en niet dwingen om te eten, dat kan het begin van een machtstrijd worden. Waarschijnlijk wil hij over een paar dagen wel weer wat meer drinken.

Succes.

Desiree
 
O jah,

geef je de fles direkt na het fruit of groente hapje? Dan heeft hij misschien niet zoveel honger. Misschien kun je iets meer tijd tussen de voedingen inbouwen.

Desiree
 
Terug
Bovenaan