Help: de gouden tip gezocht!

<p>Beste allemaal,</p><p> </p><p>wij hebben een dochter van 9 maanden. Begin oktober waren we bij het CB en die vonden het opmerkelijk dat zij nog niet doorsliep. Ze wilden ons daarom begin november terug zien om te kijken of het toevoegen van wat vaste voeding het verschil zouden maken. Hoewel wij ons goed beseffen dat heus niet ieder kind binnen een jaar doorslaapt, waren we toch hoopvol. Echter, er veranderde niets. Begin november dus nogmaals geweest, en toen werd verteld dat we zoveel mogelijk eten overdag moeten gaan geven. Zo gezegd, zo gedaan. We hebben een strak ritme ingebouwd, en proberen haar zoveel mogelijk eten te geven. Helaas, tevergeefs. De ene keer eet ons meisje als een ster, de andere keer laat zij na een paar happen duidelijk merken er geen zin meer in te hebben. We hebben nu sporadisch een langere nacht gehad, waarna we meteen evalueerden wat we die dag dan anders hadden gedaan, maar ook hier bleek geen  duidelijke aanwijzing te zijn. Inmiddels slapen wij al 9 maanden niet door, wil onze dochter s nachts nog minstens 1-2 keer melk drinken, laat zij zich niet bedotten met laten huilen, een speen, een slokje water of het principe steeds minder melk bij het water doen. Ondertussen worden wij behoorlijk wanhopig, we zijn vaker ziek dan ooit en dat is frustrerend. Om een goede ouder te kunnen zijn moeten we kunnen herstellen van verkoudheden en griepjes maar die kans krijgen we niet. Heeft iemand de gouden tip?!? </p>

Ik doe mijn zoontje altijd eerst in bad daarna geef ik nog een fles en anar bed. Ook hij werd/wordt weleens wakker maar dan ging ik net zolang met hem lopen tot hij in mijn armen in slaap viel en dan legde ik hem terug. Zo wende hij eraan dat hij niet getroost werd met een fles. Wellicht dat ze door honger wakker wordt maar het kan ook zijn dat ze bang is als ze alleen wakker wordt.of gewoon lekker de aandacht van papa en mama wil... kinderen worden nou eenmaal meerdere keren wakker en slapen meestal dan weer verder maar zeker niet allemaal. 9maanden is nog jong om te laten huilen maar misschien helpt om alleen te troosten, ik heb sommige nachten uren gewiegd.. hij is nu 2,5 en begrijpt dingen veel beter en nu leg ik hem uit dat hij moet slapen en dat gaat meestal goed.. wat ik ook een poos heb gedaan is mee naar beneden nemen want dat was wat hij wilde en beneden alles uit doen zodat het donker was en gewoon op de bank gezet en na 2 minuten uitgelegd dat iedereen slaapt en gevraagd of hij weer naar bed wilde en dan was het goed en ging hij weer rustig slapen.. slapen blijft lastig en niet slapen breekt enorm op en is een aanslag op je weerstand. Misschien kunnen jullie de nachten afwisselen dat je toch om de dag goed slaapten trek je niet teveel aan van het cb luister vooral naar jezelf! 

Me zoon kwam ook tot 9 maanden voor nachtvoeding terwijl hij overdag ook genoeg kreeg, ik was het ook helemaal zat van de cb moest ik ook maar water geven of water met 1 schepje melk,  maar me zoon bleef komen iedere nacht tot dat het een keer ophield plotseling en hij doorsliep. Hij werd dan wel weer heel vroeg wakker in de ochtend. Hier heeft pap nooit geholpen voor doorslapen. Ik heb geen gouden tip helaas maar misschien slaapt ze binnenkort wel gewoon door ?

Badje voor slapen gaan. En wat rijstebloem in de laatste fles doen, ipv minder poeder. Dan is ze misschien wat verzadigder. Een vast bedritueel, badje, fles, liedje zingen/boekje lezen. Kus/knuffel. Speen in, favoriete knuffel en lekker op bed. Is wellicht het proberen waard. Ieder kind is anders, en het cb kan zoveel zeggen. Het is jullie kind en niet dat van hen. Doe wat jij denkt wat helpt.Ik kan misschien makkelijk praten, onze dochter sliep uit zichzelf door met 6 weken. Ze wilde de laatste fles van 23 uur op gegeven moment niet meer. Wij hebben altijd haar ritme gevolgd. Toen zij rijstebloem in dr laatste fles kreeg sliep ze tot de morgen. Daarvoor werd ze altijd zo rond 4/5 wakker. Veel succes, ik hoop dat ons advies iets oplevert. 

Dank voor jullie reacties ! Dat begrip is al zo fijn ! Toevallig zijn we vandaag eerder naar bed gegaan om zelf wat meer rust te krijgen en werd ze zojuist na 2,5 uur slapen wakker. Laten huilen, troosten, bij ons leggen hielp niet, fles erin: hop alles leeg. Ze is ook nogal een mutsje qua eten en drinken. Pap eet ze alleen met een lepel: ze verslikt zich in de pap als deze met de fles gegeven wordt. Ze drinkt ook nog steeds maar met 1 gaatje, anders verslikt ze zich en wil de de fles niet meer. Echter, pap met een lepel wil ze s avonds niet eten.   Het moet altijd drinkbaar zijn bij haar.Een vast acondritueel hebben we eigenlijk niet. Ze gaat niet iedere avond in bad namelijk, omdat ze soms na de opvang zo moe us dat we haar na het eten meteen in bed leggen. Als we dan te lang wachten door haar in bad te doen, wordt in slaap vallen een drama. haha ik moet ook wel lachen om ons kleine schatje: ze weet nu al precies wat ze wil!! 

Hoi! Onze dochter is ook geen door slaper nog steeds niet echt inmiddels bijna 16 maanden ? mee hebben een consult gedaan bij Stephanie.world zij is slaap deskundige wij hebben 250 euro betaald voor een op maat gemaakt slaap consult en we hebben haar tips toe gepast en het gaat nu echt al een stuk beter succes !! 

Je stuk is zo herkenbaar. Had het zelf kunnen schrijven. Onze jongste dochter is nu bijna 9 maanden en slaapt ook nog niet door. Letterlijk alles al geprobeerd. Strak avondritueel, Voeden, troosten, huilen,  onze slaapkamer,  eigen slaapkamer,  laatste voeding borst/ fles,  papfles, rijstebloem,  osteopaat etc. Etc. Gek word je er soms van... Weinig slaap heeft zo een impact op je dagelijkse leven. Wij zijn eigenlijk nu tot de conclusie gekomen dat niks echt helpt. En we hebben nu geaccepteerd hoe het is.  Er komt een tijd dat ze uiteindelijk er zelf aan toe is en de nachten door gaat slapen. Het kan per kind zo enorm verschillend zijn. Onze oudste sliep bij 3 maanden uit zichzelf op borstvoeding van 19.00 tot 7.00 en dit is altijd zo gebleven (is nu bijna 3). Dit deed zij helemaal vanuit zich zelf. Hoe een verschil! Veel sterkte en succes! En volg jullie hart,  dat weet wat het beste is voor jullie kleine meid. De goede adviezen van het cb neem ik mee, de rest laat ik van mij afglijden. Zij kijken en handelen nu eenmaal vanuit standaarden maar als ik nu iets weet als moeder van twee kinderen, is dat geen enkel kind de standaard is. 

Terug
Bovenaan