Help deze overbezorgde moeder :)

A

Anoniem

Guest
Wij willen heel graag op vakantie. Manlief gaat het liefst vliegen. Ikke niet. De 2 oudste kids waarschijnlijk wel. Ze hebben dit nog nooit gedaan. Ik wil wel graag naar het buitenland. ( ja duh vliegen in het binnenland is een klein beetje raar). Maar waarnaar toe? Want ik ben echt te bezorgd. Ik vind dat ze er in ieder geval een klein beetje engels moeten kunnen praten. Ik wil niet naar landen met een hoog 'bommen-gehalte'. Lees: Spanje ivm de ETA. Oh ik ben zo'n schaap!
Ik denk ook dat ik manlief wel over kan halen om met de auto te gaan en dan naar Frankrijk ofzo .. evt in zo'n (even reclame maken) vacanse soleil huisje.
Dus willen jullie please jullie ervaringen vertellen. En wat zouden jullie doen?
Op zich vind ik de auto wel het makkelijkst, dan zit je ook niet met een huurauto... denk dat mijn man zich daar ook wel in kan vinden.

Auto/vliegtuig  (een trein een boot, wat is de wereld toch groot)  en waarom?
Hoelang maximaal in de auto met de baby??
Welk land?
Evt andere op of aanmerkingen??

Groetjes Kirsten en alvast bedankt hoor!!!

HE Kirsten, ik sluit me even bij jou aan (behalve dan dat ik wel wil vliegen maar manlief niet). We hadden het appartementen complex van Annemieke al geprobeerd, maar die zat vol (grrrrr) en nu weten we het weer niet.
Liefs Nelleke

Wij wilde eerder ook richting Frankrijk met de auto. Maar om een lang verhaal kort te maken zag ik die uren rijden met de kleine niet zitten en was ik bv met een trein oid net zoveel kwijt als 12 dagen naar Spanje of Griekenland etc.

Daarbij was ik er met vliegen wel 3x zo snel.

Ik vind het ook spannend en weet ook niet wat ik er van moet verwachten, maar we gaan er gewoon voor! Het komt er hoe dan ook eens van!
Broerlief is afgelopen maand geweest met zijn kinderen waarvan de jongste 1 jaar en dat ging super.

Ik ga 12 dagen naar Menorca (buggy eiland genoemd ivm de vele jonge gezinnen die er komen). Het is nog geen 2 uur vliegen en dan nog 50 minuten met de bus.Groot app complex met eigen grasveld voor de (tuin-) deur, dus heerlijk voor de kleine! Lees maar eens over dat eiland.. Is erg op kinderen gericht.

Mijn vriend en ik hebben ang gezocht naar een perfecte lokatie. Er moest ook wat te zien zijn voor papa en mama, kindvriendelijk, dicht bij strand, grasweide, zwembad etc. Mijn broer kwam er ook niet uit en heeft toen hetzelfde als ons geboekt (lekker makkelijk haha, laat ons maar het werk doen haha). Hij was er enorm over te spreken!! Ik kijk er dus erg naar uit!

Esmé mv Kay

In mei naar Kreta geweest. Julian was toen 8 - 8,5 maand oud. Ging perfect! Wel bewust gekozen om vanaf lokale vliegveld te vertrekken, omdat we dan zeker wisten dat we overdag vlogen. Zo konden we Julian's ritme gewoon blijven volgen. Wilde niet 2 dagen in een auto zitten met hem.
Succes met het doorhakken van de knoop!
Groetjes,
Ellen

Terug
Bovenaan