HELP: diarree bij borstvoeding

zoals kopje al zegt heb ik een vraag over diarree bij borstvoeding: ik heb 2 dagen geleden 1 dag goede buikgriep gehad. Daar dacht ik vanaf te zijn, maar nu begint het weer opnieuw. Onze dochter is 4,5 maanden en krijgt alleen BV. Nu is mijn angst dat ik te weinig voeding ga produceren door mijn diarree. Wie heeft tips? (behalve vaker aanleggen). Ik merk aan onze dochter (nog) niet dat ze te weinig krijgt: genoeg natte luiers en min 1 poepluier per dag.
Alle TIPS WELKOM!!!
Bedankt,
groetjes, Mira, mama van Jaap (2) en Fleur (4,5mnd)

Hoi,

Jou kindje komt niet snel iets tekort, de meeste voedingstoffen gaan eerst naar je kind, de kans is dus groter dat jij tekorten zou krijgen, maar dat kan geen kwaad voor een paar dagen mocht het al zo zijn.
Je kunt het beste licht verteerbare dingen eten nu, het legt wel heel de weg af, dus zodoende krijg je toch de meeste voedingstoffen binnen en idd veel drinken!

Beterschap Gr MJ

dank voor jullie reacties.
T gaat weer wat beter, geen diarree meer gelukkig. eetlust is er nog niet en energie-level is erg matig. Bouw alles weer heel langzaam op!
Groet, Mira

Gaat het al weer wat beter? Hier ook griepverschijnselen gehad met een kind aan de borst. Maar zelf veel drinken en maar even toegeven en accepteren dat het niet helemaal topproductie is en hopelijk gaat het dan over een aantal dagen weer helemaal ok! En goed voor jezelf zorgen natuurlijk, want jij bent de eerste die last heeft van de tekorten. Beterschap!

Ik zou wel even naar de arts gaan als ik jou was. Een vriendin van mij gaf ook borstvoeding en had zware griep. Op een gegeven moment had ze rimpels in haar handen staan, zoveel vocht had ze tekort. Van de arts heeft ze iets tegen uitdroging gekregen. De borstvoeding liep heel erg terug vanwege de griep en haar kindje bleef maar huilen vanwege de honger. Uiteindelijk is ze dan ook over gegaan op kunstvoeding.

Terug
Bovenaan