help dilemma

A

Anoniem

Guest
goedenavond dames,

ik heb een dilemma, ik kwam vandaag uit me werk en toen begon met voet  en hele onderbeen  enorm te zwellen. Ik heb een plek op me enkel. heb even dokter gebeld en ik moest langs komen, daar kom ik dus net vandaan. nu is het een beginnende ontsteking. de dokter zegt dat ik kan wachten met antibiotica en vannacht en morgen afwachten, maar dan moet ik er wel mee omhoog gaan zitten en koelen en als het dan morgen aan het eind van middag nog zo is evengoed beginnen met antibiotica, maar ik mag ook nu beginnen met antibiotica. wat zouden jullie doen???

groetjes marieke (22w+1d)

hoi

wat een vervelend berichtje zeg.
ik zou toch maar even wachten met de antibiotica.
het zou zo kunnen zijn dat je lichaam op dit moment zelf al bezig is met het genezings proces en dat daarom je been zo dik is. dus zo ik even afwachten wat je lichaam zelf doet. een kompres met yoghurt erop leggen kan ook helpen.
en die antibiotica komt ook bij je baby terecht, en zelfs in deze fase van de zwangerschap is dat niet veilig. dus zou ik het zelf zo lang mogelijk uitstellen.
ik hoop dat het snel over is zo dat je weer kunt genieten van je zwangerschap.

groetjes

mamsie81
23 weken

ik wacht ook liever, maar aan de andere kant is het denk ik ook niet goed voor je kindje als je een ontsteking hebt, want dat gaat toch ook in je bloedbaan zitten?
ik wacht nog tot morgen middag en de huisarts zegt dat als het dan nog zo is, dat ik dan alsnog met deze antibiotica moet beginnen.
Nou is het wel zo dat je deze antibiotica mag slikken als je zwanger bent, maar het is natuurlijk altijd beter van niet.

groetjes marieke

ja daar heb je gelijk in, maar jou eigen lichaams antistoffen zijn minder schadelijk.
hoe dan ook het blijft vervelend dat je hier mee zit.
veel succes

Hallo,
Het klinkt als wondroos (erysipilas). Ik heb het in het verleden een aantal keren gehad. (weliswaar toen ik niet zwanger was). Als dit het geval is, kun je daar heel erg ziek van worden. Ik zou als ik jou was wel antibiotica dan slikken, des te eerder is het over. Been goed omhoog houden en als het lukt rust houden met het been!!!
Heel veel succes. Groetjes, Yoeke

Hoi,

Ik kom net uit het ziekenhuis met een nierbekkenontsteking.
Je kunt maar beter wel anti-biotica nemen, door de ontsteking kan de hartslag van je baby oplopen tot 180 en dat is niet goed voor de baby.
Daqt komt omdat jouw pols hoger wordt door de onsteking, door de anti-biotica gaat jouw pols omlaag en de hartslag van de baby ook.

Wist ik ook niet, weer wat geleerd in het ziekenhuis!

Groetjes Andrea 38+3

Hoi Marieke,

Ik begrijp je weerstand tegen antibiotica.

Ze hebben bij mij vorige week blaasontsteking geconstateerd. Ik moest toen ook aan de antibiotica. Ik was er erg huiverig voor omdat het ook bij het kindje komt. De gynaecoloog vertelde me dat dat minder erg is dan dat de ontsteking zich zou uitbreiden want dan zou ik zoals mijn voorgangster hierboven een nierbekkenontsteking kunnen krijgen of zelfs erger, het zou een vroegtijde bevalling op kunnen wekken.

Gisteren heb ik de laatste pillen geslikt en mijn ventje schopt nog vrolijk daarbinnen dus volgens mij heeft hij er niet zo heel veel last van gehad.

Je kunt dus beter zorgen dat je snel weer beter wordt en een dokter zal echt geen medicijnen voorschrijven die je niet mag innemen bij een zwangerschap.

Beterschap!

Groetjes,
Maike
25w zwanger

Je kunt inderdaad met een gerust hart antibiotica innemen. Het is niet schadelijk voor je kindje en een infectie is dat inderdaad wel. Maak je geen zorgen, er zijn verschillende soorten kuurtjes en praktisch elke vrouw krijgt er tijdens haar zwangerschap mee te maken (veelal door een blaasontsteking).

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan