Help, dit is toch niet normaal?

Aron drinkt zijn fles ZO langzaam. Hij doet er zeker een dik uur over. Hij neemt een paar slokjes, stopt een tijd, valt bijna in slaap, drinkt weer en beetje, enz.
Tussendoor leggen wij hem expres weg, wat hij niet leuk vind en weer wat wil drinken, laten hem vaak boertjes laten.
We zijn zo meestal echt 1,5 uur bezig om hem
Te laten drinken.
Hij krijgt steeds na een tijdje pauze wel weer trek zodat hij weer een beetje wil. Maar zo zijn we dus bijna de hele dag bezig.
Hij heeft een tijdje geleden een medicijn gehad ter bevordering van de maag en darmperistaltiek omdat hij vol lucht bleek te zitten. Dit zag de huisarts dmv een echo.
Daarna leek het iets te verbeteren maar eigenlijk niet echt. Alleen het spugen is verdwenen.
Een grotere speen verslikt hij zich. Ik gebruik nu difrax fles met S speen.
Ik weet niet wat ik verder nog kan doen.
Moet ik accepteren dat dit is hoe hij drinkt of zou er een oplosbare oorzaak voor zijn?
We worden er erg moe van.

Het accepteren voor nu is voor je geestelijke gezondheid uiteraard het beste. Maar je mag natuurlijk blijven nadenken over een eventuele oplossing.

Je zou ook nog de 1,2,3 speen van Difrax kunnen proberen. Dan kun je uitproberen welke stand bij hem past. Tussendoor kun je de stand ook wijzigen. Onze oudste zoon was in het begin ook ontzettend traag. Dat is later met de 1,2,3 speen beter geworden. We hebben hem hier meestal op stand 2 staan.

Een tweede idee zou kunnen zijn op te letten of hij echt honger heeft. Wij geven Keiran nu om de 4 uur een fles en merken aan hem dat als we er minder tijd tussen laten, dan hij ook flink ´omzeurt´ met zijn fles. Soms heeft hij wel echt eerder honger, maar dat merken we dan snel genoeg aan hem.

Succes ermee,

Jeetje vervelend zeg. Heb helaas geen advies voor je, ik geef zelf borstvoeding. Misschien nog een keer naar de huisarts? Of een verwijzing naar de kinderarts vragen? Heb je alleen nu niets aan natuurlijk. Sterkte ermee in ieder geval.

Hoi wat zegt de CB hier van?
Wel heel vervelend zeg!
Heb eens gelezen op internet en lees veel mensen die de 1.2.3 speen zijn gaan gebruiken. Wie weet dat het bij jullie ook werkt? Misschien is het gaatje te klein. Moet zeggen dat er diverse spenen zijn. Wij hebben de Dr brown fles en daar drinkt onze man goed uit, maar de avent fles, met speen verslikt hij zich vreselijk in.
MIsschien dat deze fles bij jouw kindje niet past. Je zou gewoon even diverse flessen moeten uitproberen.
Weet van de VK dat de kersenspenen wel erg in trek zijn bij onze VK

Nou succes

Terug
Bovenaan