help... dit was eng

gister avond heeft iris om half negen 90cc gedronken waardoor ik haar om half elf nog iets aan bood hier dronk ze 30 cc van. ik vermoede dus dat ze vanacht zich wel zou melden. werd wakker vanmorgen door de telefoon was toen 9.00 toen ik klaar was met het telefoontje ging ik naar iris was nog steeds aan het slapen. ik maakte haar wakker maar ze viel gelijk weer diep in slaap. ben de fles gaan maken en heb haar toen weer wakker gemaakt en verschoond en de fles gegeven 200cc heeft ze nu op gedronken.
ik vond dit erg eng.

heeft nog iemand dit mee gemaakt? melden jullie kindjes zich zelf of maken jullie ze wakker voor de fles? slapen die van jullie ook de hele dag en nacht behalve als ze de fles krijgen en een half uurtje erna ?

ze is nu 7 weken en 4 dagen

mag je eigelijk het cb bellen als het geen telefoonische spreekuur is?
groeten petra en iris

Hoi,

9 van de 10 baby's melden zich als ze honger hebben. Ligt ook een beetje aan het temperament van je baby. De een schreeuwt zijn longen al een uur van tevoren uit, terwijl de ander rustig afwacht wanneer hij iets te drinken krijgt. Baby's die in "diepe" slaap zijn slapen soms wel eens door hun "flessentijd" heen. dat is op zich geen probleem als het maar niet te vaak gebeurd. Om je een moeilijk en lang verhaal te besparen hebben de ingewanden van de kleine de fles nodig om goed te kunnen functioneren. Zou je telkens een fles overslaan dan is dat natuurlijk niet best..

Kay gaat bijvoorbeeld om 17.00 uur écht naar bed. Meestal meld hij zich rond 19.00 à 20.00 uur nog voor zijn flesje, anders maken we hem wakker. Hij slaapt dan niet heel diep en is vrijwel meteen wakker als we zijn kamertje opkomen.  Als hij dit op heeft leg ik hem weer lekker in zijn bedje. Dit keer moét ik hem wakker maken om 23.00 of 00.00 uur voor zijn laatste fles anders slaap meneertje er gewoon doorheen.
Zodra hij na deze fles zijn lakentjes voelt slaap hij meteen weer en meld zich smorgens rond 05.30 uur.

Er zijn mensen die de late fles overslaan omdat ze het zielig vinden de kleine wakker te maken en wachten dus gewoon tot de kleine zich meld. Als ik dit zou doen dan zou ik om 02.00 uur weer op moeten omdat hij dan niet doorslaapt. Voor andere misschien een super oplossing omdat de kleine toch wel doorslaapt.
Jij bent de moeder en voelt het beste aan wat je kind nodig heeft, échter zou ik de limiet van 6 uur tussen een fles niet proberen te overschrijden (op een enkele keer na dan).

Zelf ben ik heel flexibel met de tijden van voeden. Ik hanteer ze wel als leidraad, maar ga er niet spastisch mee om. Slaapt Kay nog als hij eigenlijk zijn fles moet hebben? Dan krijgt hij een uurtje later de fles! Is hij eerder aan het jammeren omdat hij honger heeft, dan krijgt hij die lekkere warme fles gewoon iets eerder.
Als je gewoon in acht neemt dat de flessen niet korter dan 3 uur achter elkaar gegeven worden en er  niet langer dan 6 uur tussen zit dan is het prima. Jij bepaalt of je de kleine laat liggen of wakker maakt.
Mijn schoonzus geeft haar kleine bv om 21.00 uur de fles en laat haar doorslapen tot 09.00 uur s'morgens (kind is 20 weken oud). Kind voelt zich er happy bij en moeder ook.

Dat dus je kindje zo lang achter elkaar doorslaapt is geen ramp, misschien had ze die rust even nodig. Mocht dit gedrag/patroon blijven dan zou ik even bellen met het CB.

Pfff.. lang verhaal haha.. blijf lullen..
In ieder geval succes en ik hoop dat je er wat aan hebt!

Esmé mv kay

hoi hoi,

Nou ik heb wel begrepen dat als je te lang geen fles zou geven, de bloedsuikerspiegel zo daalt dat ze daardoor langer slapen. Het is eigenlijk niet slapen, maar meer suf zijn.
daarom is het belangrijk om nooit langer dan 8 uur geen fles te geven.

Ruben gaat tegen half 12 naar bed, dus rond die tijd eerst de fles en we maken hem altijd om 7 a half 8 wakker, soms eerder als we beiden moeten werken. Daarna kunnen we hem vrijwel altijd terugleggen en kunnen we op bepaalde dagen zelf uitslapen tot de volgende fles.

Mijn dochter is (nu) ook 7 weken oud, en heeft vorige week ook de hele nacht doorgeslapen! Na een goede voeding rond half 11 's avonds! Ik werd zelf de volgende ochtend met een schok wakker om 7 uur (drijvend in mijn melk) en ben meteen gaan kijken en daar lag mevrouw nog lekker te slapen! Die dag bleef ze heel suf en heeft ze niet veel gedronken, dus ik vond het maar niks. De nacht erna heb ik haar om 4 uur 's nachts wakkergemaakt (ik kon zelf ook niet slapen van de volle borsten) en gelukkig wordt ze sindsdien weer gewoon 1 keer wakker 's nachts. Wel raar, want tot vorige week dinsdag kwam ze nog 2 keer per nacht, en in een paar nachten is het ritme veranderd naar 1 keer (of zelfs 0 keer) per nacht! Mijn meiske is vrij zwaar en groot voor de leeftijd (80% curve) dus wie weet heeft het daar wel mee te maken? Dit is trouwens prima te doen vind ik: laatste voeding rond een uur of 11, 1 keer voeden om 4 uur oid, en dan weer om 8 uur!

groetjes!
Saski

Onze oudste heeft toen hij werd geboren (2004) in het ziekenhuis gelegen met stuipjes, vermoedelijk ontstaan door een bloedsuikertekort. Ons werd toen bij ontslag ook aangegeven niet langer dan 8 uur tussen de voedingen te laten, i.v.m. het te ver dalen van de bloedsuikers.

Siebe heeft bij zijn geboorte (2006 dus) ook een dag of 2 moeite gehad met het op peil houden van zijn bloedsuikers, echter nu werd er door de kinderarts gezegd dat hij weliswaar regelmaat moest hebben in zijn voedingen, maar dat hij in het geval dat zijn bloedsuikers te ver zouden dalen, het lichaam weer glycogeen uit de spieren gaat omzetten en het wel even zou duren eer hij een tekort zou krijgen.

Dit waren de verschillende adviezen uit 2 ziekenhuizen. Bij de oudste van het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht en bij Siebe van het Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg.

Ik denk dat het gewoon belangrijk is niet al te veel tijd tussen 2 voedingen te laten, maar mocht het een keer gebeuren dat er meer tijd tussen zit, dit niet ineens 'gevaarlijk' zal zijn.

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan