Help!!Dochter 13 maanden, slaapt nog steeds niet goed door...

Onze dochter van nu 13 maanden, slaapt nog steeds niet goed door.
Ze is geboren als couveusekindje en toen wou ze ook al niet goed slapen, heel onrustig& alleen slapen op de arm.
Nu wordt ze nog 1 keer per nacht wakker, wat mij veel energie kost.
Ze gaat na haar avondeten,badje, rond 19:00 uur slapen.
Als ze de fles heeft gehad rond 03:00 uur is het goed, dan slaapt ze ''meestal'' wel weer verder tot 06:00 uur.
Vind dit veelste vroeg voor haar.

Heeft iemand tips???

Aan het eten/drinken zal het vast niet liggen. (ze krijgt/wil nog 3 flessen van 150 cc melk, 2 broodjes, 200 cc sap,avondeten+toetje)
 
Wat als je haar nog een "late" fles geeft (rond 22.00 of zo)? Dan komt ze niet meer rond 03.00 en hebben jullie betere nachtrust. Is het ook niet gewoon "gewenning" dat ze om 03.00 wakker wordt? Omdat ze het gewend is en niet zozeer omdat ze echt honger heeft? Misschien dat je kan proberen om de 03.00 fles over te slaan. Dat zal je wel een week doorzetten kosten, maar misschien werkt het wel. Dus als ze 's nachts wakker wordt, dan alleen troosten en geen fles meer. Of misschien water in een anti-lekbeker naast haar bedje, zodat ze die zelf (?) kan pakken als ze wakker wordt?

Nou ja, ik weet niet of je er wat aan hebt. Succes!
 
Onze dochter had dat ook. Heel vermoeiend, vooral omdat je na 3u snachts zelf moeilijk terug in slaap valt.
Wij hebben haar een tijdje wakker gemaakt om 23-24u (vlak voor we zelf gingen slapen) en gaven haar een fles. Dan sliep ze door tot 6.30u.
Tenslotte hebben we langzaam afgebouwd (groter avondmaal, minder melk snachts) totdat ze ook om 23u niet meer wakker werd. Nu slaapt ze van 19-6.30u.
 
Vind het knap dat je het volhoud...ja je zal helaas ook moeten.
Ik ken dit helemaal niet, onze kinderen sliepen allebei heel snel door.
Nova met 6 dgn 6 uur en Lasse met 9dgn 6 uur en allebei met 3 weken 8 uur.
Lasse is nu 3mnd en krijgt om half 9 de laatste fles en dan maak ik hem om 8uur wakker 's morgens....

Denk dat je misschien ook moet proberen het te doorbreken en die fles om 3uur weigeren...
Ik zou om 19uur een pap-fles proberen en dan toch laten liggen als ze om 3 uur komt.
 
Terug
Bovenaan