<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn dochter van 6 weken drinkt vanaf de geboorte ontzettend goed. Melkproductie was prima, ze was op dag 5 al boven haar geboortegewicht. De kraamhulp noemde haar een natuurtalent qua drinken en grapte dat ik geen melk had, maar slagroom. </p><p>Tot zover de eerste 4 weken. Sinds twee weken drinkt ze af en toe vrij onrustig. Het frustreert haar (en mij) enorm. Eerst dacht ik dat het kwam door overprikkeling; ik ben toen voor de voedingen in bed gaan liggen zonder fel licht. Dat leek wel te helpen. Met een paar dagen kon ze weer een paar keer wel in de woonkamer drinken. Ik bleef wel liggend voeden als ze moe of overprikkeld leek. Het leek dus wel weer over te gaan. Tot eergisteren; ze dronk twee minuutjes, liet los, begon enorm te krijsen maar was ondertussen wel 'op zoek'. Dan legde ik haar weer aan, ging het weer even goed, toen weer hetzelfde liedje.. ze schudt dan af en toe enorm met haar hoofd, maait er op los met haar armpjes.. Bijna alle voedingen zijn sindsdien een gevecht. Afgekolfde melk uit een flesje drinken gaat opzich wel .</p><p>Ik ben gaan googlen en dacht dat het misschien wel spruw zou kunnen zijn: onrustig drinken, vaak de tepel loslaten en een klakkend geluid maken tijdens het drinken. Oja en ze laat af en toe windjes. Echter, zie ik geen witte aanslag in haar mondje en heb ik ook nergens last van, behalve dan een beetje ruwe tepels door dat loslaten en aanhappen steeds. Geen stekende pijn zoals wordt omschreven. </p><p>Omdat ik spruw wel wilde uitsluiten, gisteren naar de HA geweest. Hij zag ook niets aan wit beslag in haar mond maar wilde me wel voor de zekerheid dat spul tegen spruw meegeven. Mijn gevoel zegt dat dat het niet is en ik wil niet onnodig medicijnen geven, dus ik hoor graag wat jullie denken. Ik ga zo ook bellen met LLL misschien weten zij meer. </p><p>Ik hoor het heel graag van jullie! </p><p> </p><p>Gr. L</p>