Help! Dochtertje 6 maanden wil geen warme hap eten

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij wat advies, tips willen geven.
Mijn dochtertje van zes maanden wil namelijk geen warme hap eten, ze heeft het wel gegeten maar sinds een week of drie wil ze helemaal niet meer. Ze eet wel fruit. Maar bij de groente/aardappels/vlees houdt ze haar lippen stevig op elkaar. Op het cb zeiden ze van de week dat ik van 4 flessen naar 3 moest gaan, de warme maaltijd moest namelijk een fels vervangen. Dit hebben we ook geprobeerd en dan wordt ze nu weer in de nacht wakker en heeft dan honger.

Herkend iemand dit?

Groetjes van een Trotse mama
 
geef je meisje gewoon lekker een vierde flesje.... Biedt haar elke avond een warme hap aan en als ze niet wil.... dan niet... Ga niet dwingen of erg aandringen, want dat verlies je toch.....

Mijn jongste dochtertje is nu 9 maanden en pas sinds een week of twee over naar 3 flessen. Ze geven het vanzelf wel aan als ze er aan toe zijn om het dieet te veranderen.....

Ik heb het destijds ook wel nagevraagd op het cb en de arts zei dat het helemaal niet erg is als ze er wat langer over doen om een fles te laten vallen terwijl de verpleegkundige er echt heel moeilijk over deed. Zelfs de 'experts' zijn het er dus niet over eens......
 
Ik zou me ook geen zorgen maken. Gewoon wel warme hap aan blijven bieden en daarna de fles.

Mijn zoontje heeft ook wat moeite gehad met de warme hap. Ik begonnen met potjes (olvarit) van 4 mnd die gingen na een tijdje als een speer. Toen hij 6 mnd was wilde ik graag naar potjes voor 6 mnd en zo snel mogelijk naar zelf gemaakt, echter hij besloot anders. De potjes van 6 mnd wilden niet, hij kreeg ze niet weg. Ik heb toen gewoon de potjes van 4 mnd gebruikt en langzaam aan die opgevoerd naar 1 1/2 potje. Zodra dat ging ben ik de 6 mnd potjes gaan gebruiken. Ik heb toen eerst de aardappelsmaken gelaten voor wat het was en gekeken naar de wat dunnere versies. Nu eet hij eigenlijk met gemak de 6 mnd potjes zowel met rijst als met aardappel. Hij krijgt na de groente altijd nog een fles van 120 cc + 4 schepjes. Soms gaat deze op en soms ook niet. Ik vind het prima zo!
 
Terug
Bovenaan