Help draaiende baby

<p>Hoi iedereen,</p><p>Mijn zoontje van 11 maanden is echt een draaitol. Wanneer ik hem wil aankleden en of verschonen is hij binnen mum van tijd op zijn knieeën. Nu is het vaak echt geen pretje als hij een poepluier heeft en alles daardoor ondersmeert.</p><p>Hij kan wel tegen een tafel aanstaan, maar boven hebben we die niet. Ook het afleiden met speelgoed of iets anders uit de commode helpt niet. Zingen ook geprobeerd of hem geprobeerd streng toe te spreken, maar geen van dat alles mocht baten. <br /> <br />Iemand die tips heeft??</p>

Ik heb hetzelfde probleem met mijn dochter. Ik ben nu overgestapt naar luier broekjes en dat helpt al wel, maar bij poepluiers blijft het een uitdaging. Ik probeer haar steeds op andere manieren af te leiden want poep moet toch echt even liggend verschoond worden. 

Ja ik vind het ook lastig. Mijn dochter gaat zelfs staan op de commode en alles van het schapje boven de commode pakken en naar beneden gooien. Hoe harder het klinkt hoe beter. Dus ik probeer haar af te leiden. Ik moet zeggen dat ze eindelijk begint te begrijpen dat ze met poep even echt moet stilliggen dus het wordt wel minder erg. Mijn dochter is vorige week 1 jaar geworden dus hopelijk gaat het bij jou ook vanzelf wat minder worden :) je kunt wel vanalles proberen zoals spiegels boven de commode, maar ja, ik vind dat ze ook moet leren luisteren en even geduld hebben. Dat kost me nu af en toe wat doorzettingsvermogen maar begint zijn vruchten af te werpen haha.

Oh ja, ik verkort commode tijd zoveel mogelijk. Dat helpt ook! Dus kleren aan en uit op schoot en alleen even de luier liggend doen. Dat helpt bij ons eigenlijk het beste. 

Terug
Bovenaan