HELP! Drama eten

<p>Hoi mama’s </p><p>Ons zoontje wordt volgende week 1 jaar. Wat vliegt de tijd, en wat heb ik het er moeilijk mee zeg. Maar goed, dat is een ander verhaal!</p><p>Sinds een week of 4/5 wilt ons zoontje geen avondeten, hij weigert alles. Niet alleen bij ons, ook op de opvang en bij de opa’s en oma’s. Gepureerd, geprakt, in stukken, eten geven, zelf eten. Het maakt niet uit, hij wilt niets. Zo gouw hij in zn kinderstoel gaat savonds is t paniek, krijsen tijdens het eten totdat hij eruit mag. Dus hem negeren tijdens het avondeten is na deze weken voor ons wel echt klaar..</p><p>Overdag vliegt het brood erin, geen probleem! Ik heb eens uitgetest om fruit of brood te geven, en dat gaat perfect. Zo gouw je iets van avondeten geeft, weigert hij meteen en is het blinde paniek.</p><p>ik snap dat dingen een fase zijn, maar het duurt nu al zo lang. Heeft iemand tips of adviezen?:(</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Ons zoontje is nu bijna 14 maanden en heeft dat ook gehad. Wat voor ons werkt sinds hij 1 jaar is, is de maaltijden omdraaien. Dus smiddags warm eten en dan savonds brood.

Bij ons ook indd omdraaien eerder geven of soms laten als ik zie dat die heel erg moe is ook bijna 1 gisteren verbaasd wilde hij wel eten wel zelf prima kleine beetje op zijn blad en zelf pakken zodra de lepel kwam weigerde hij en hij at alles op

Misschien heeft hij een keer z'n mondje gebrand of door tandjes is het niet fijn om warm te eten. Ik zou denk ik kijken wat hij wel eet en dat geven, zodat het momentje aan tafel weer zonder stress gaat. Wie weet vindt hij bijvoorbeeld een rauw stukje paprika ofzo wel lekker om wat aan te knabbelen of je smeert avocado als broodbeleg op een boterham. Beetje yoghurt als toetje en dan zit er ook van alles wat in zou je denken. Voor iedereen, dus ook voor jezelf is het niet de moeite waard om er een strijd van te maken, op de lange termijn heb je meer aan een ontspannen sfeer dan aan tafelmanieren etc.
Ons zoontje mag trouwens tijdens het eten soms ook een puzzeltje ofzo maken of tussendoor even spelen en dan weer aan tafel. Hij is al wel wat ouder overigens. Succes!

Echt hea, bij ons zijn de ik wil niet eten dagen van start gegaan, het gooi en smijt werk is een echt hobbie en mijn poetsen inmiddels kunst.
Affijn madam eet zo nu en dan. Geen brood willen, fruit amper, warm eten bleg. En maar een show opvoeren.  Ik vermoed een combi van tandjes ( mw kwijlstra), en buikpijn, had een paar luiers met enkel een harde keutel, en man lief riep nu een explosie vanavond.
Ik maak me er maar niet druk om, als ze echt honger heeft eet ze wel,  deed ze een enkele keer. Drinken doet ze wel goed. Melk, kamille thee 1x per dag voor de buikpijn, water, thee en sneaky een pyama papje voor wat extra voedingstoffen.

Terug
Bovenaan