Help! Dreumes 13 maanden eet geen vaste voeding meer

<p>Alle tips zijn welkom!!!</p><p>is dit weer een fase of hebben wij gewoon dikke pech? Dochtertje van 13 maanden at altijd goed. Nu in tegendeel eet ze amper. We dachten net dat we met de fles klaar waren maar zitten weer op 3 flesjes. Ze eet gewoon niet, kauwen en op de grond gooien is enige wat ze doet. Probeer t voor haar te pureren/ prakken maar ook dat is geen succes. </p><p>Ze eet de in de ochtend gelukkig wel haar broodje op maar fruit en groente is echt minimaal. We hebben t vermoeden dat ze wel honger heeft want ze huilt nu vaker. </p><p>Iemand een tip hoe ik dit t beste kan aanpakken? Cb doet er niet veel aan. Want ze groeit goed :) </p>
 
ik denk dat je dreumes een echte dreumes wordt en lekker dwars gaat zijn met eten ;) 
Succes het komende jaar, dit houdt misschien wel heeeel lang aan. Mijn dochter begon met 14 maanden slecht te eten en nu is ze 23 maanden en gaat het sinds kort eindelijk weer beter. 
Consequent zijn, geen lekkere dingen als vervanging geven en tja, soms gaan ze dan zonder eten naar bed! 
Ik heb wel tot 16 maanden nog een avondfles gegeven omdat ze zo slecht at. Maar op den duur ook daar maar mee gestopt, ze snappen heel goed dat ze nog een fles krijgen voor het slapen gaan, dus waarom zouden ze dan hun avondeten eten?
Mijn dochter groeide goed en sliep gewoon door ook al ging ze zonder eten naar bed. in het begin maakte ik me er ook zorgen om maar na een poosje vond het wel prima. Het is echt de leeftijd van uitproberen. En ze hebben na het eerste jaar niet zoveel meer nodig, het eerste jaar eten ze zich zo vol dat ze nu de reserves op maken.
 
Ik denk ook wat hierboven gezegd wordt dat het echt dreumesgedrag is. Ik zou niet gaan pureren of flesjes aanbieden (eentje is prima, maar drie is echt niet nodig). Als ze honger krijt eet ze vanzelf meer. Op deze leeftijd groeien ze minder hard dus hebben ook minder nodig.
Mijn dochter eet ook weleens weinig tot niks. Maar slaapt snachts gewoon prima en haalt het vaak smorgens wel weer in.
 
Mijn kleine meid van net 1 eet sinds een paar weken geen groente meer. Geprakt wil ze sowieso niet meer omdat ze zelf stukjes wil pakken. Maar ze eet de aardappels en vlees op en legt de groente naast haar bord. Kreeg van het CB de tip om het te negeren. Wel steeds geven maar negeren als ze het niet opeet. Dus geen strijd van maken maar het gezellig houden aan tafel. Evt samen hetzelfde eten kan nog helpen, maar daar trapt ze bij mij helaas niet in. En niet iets anders gaan geven. 
Zou niet meer zoveel flessen gaan geven. Op deze leeftijd zijn ze slim zat om te weten dat wanneer ze niet eten er wat anders komt wat ze wel lusten. 
 
Hier gaat het ook bergafwaarts met groenten en fruit eten.. zoontje is 13 maanden. Kwam er vandaag achter dat er een kies doorkomt dus wellicht is dat ook deels de reden én zijn volgende sprong begint.
maar buiten dat merk ik heel duidelijk dat hij mij ook aan het uittesten is. Vanmorgen werd hij woest (gillen, hoofd op de grond slaan) toen hij het ontbijt zag. Wilde er niets van weten. Uiteindelijk heb ik de tv aangezet en daar wilde hij opeens héél graag zijn ontbijt. Ik ben bang dat ik wat strenger en cobsequenter moet gaan worden en merk dat ik dit enorm lastig vind! Wil hem het liefst blij maken en geen drama... Hierboven wordt duidelijk gezegd consequent blijven, dan maar geen eten. Wordt alle drama daar uiteindelijk ook minder van? Wil inderdaad niet iedere keer een strijd om eten en dat het een enorm ding wordt. 
Herkenbaar in ieder geval dat je baby die eerst alles zo goed at, opeens verandert.
 
Terug
Bovenaan