Help, dreumes 14 maanden speelt alleen maar in bed

<p>Hallo</p><p>een vraag, onze dochter 14 maanden sliep altijd erg goed, sinds een aantal weken gaat het steeds slechter. Als we haar nu in bed leggen is het of huilen, maar voornamelijk spelen en kletsen.</p><p>Ze is hartstikke moe en we leggen haar of. Ik slaap signalen of volgens het ritme in bed. Soms lijkt ze even stil om vervolgens weer te gaan spelen.</p><p>Wij weten het niet meer. Iemand advies? <br /><br /></p><p>Bedankt! </p>
 
Bedoel je overdag? Of s avonds? Hoe vaak slaapt ze nog overdag? Misschien is ze toe aan een slaapjes minder? Sorry veel vragen maar anders krijg je denk ik allerlei adviezen die niet helpen omdat de situatie heel anders is.
 
Slaapt ze overdag 1x of 2x?

Met 14 maanden gaan de meeste kindjes over op 1x slapen. In de ochtend lekker naar buiten, worden ze goed moe van. Lekker laten rennen en naar de speeltuin. Dan om 12.00 eten, 12.30 naar bed.

Hoe laat is ze in de ochtend wakker?

Mijn jongste dochter is nu bijna 18 maanden. Slaapt sinds 14 maanden 1x. in de ochtend is ze 6.30 wakker, ze slaapt dan van 12.30-14.00. In de avond om 20.00 naar bed, eerder weigert ze gewoon..

ik merk dat ze veel langer wakker kan zijn vanaf 14/15 maanden ze is gerust 6 uur wakker tussen n de slaapjes in. Na 4 uur wakkertijd hoef ik het écht niet te proberen om haar op bed te leggen...

Of
 
Ons zoontje had op die leeftijd ook een dip in zijn slapen. Het tweede dutje werd geweigerd, dus wij hebben hem eraf gehaald en zijn het ochtendslaapje op gaan schuiven. Dit is volgens de slaapcoaches wel vroeg, dus dat hoeft voor jouw kindje niet zo te zijn.
Daarna was het nog een tijd rommelen, want hij sliep maar 1x 50 minuten overdag en in de avond sliep hij heel licht en werd om 5.30 huilend wakker.
Ik lees hier op het forum heel vaak dat kindjes op deze leeftijd een dipje hebben, allemaal op hun eigen manier. 
Een week na de dip zetten onze kleine man zijn eerste stapjes! 
 
Dank me wel voor de reacties. Ze slaapt nog 2 keer en dat heeft ze echt nodig. Het gaat iets beter nu, maar we geven haar heel veel hulp nu. 
 
Ik dacht ook dat mijn zoontje (15 mnd) echt nog twee slaapjes nodig had maar sinds we over zijn op 1 gaat hij beter slapen 's avonds en slaapt hij 10-12 uur aan 1 stuk. Misschien toch eens een weekje proberen? 
 
Met 14 maanden is naar 1 slaapje vrij vroeg, als je denkt dat ze het nodig heeft zal ik het gewoon blijven proberen. Bied niet te snel hulp aan maar ga bijv om de 5-7-9 min even naar binnen om te troosten en loop daarna weer de kamer uit. 
 
Terug
Bovenaan