Help! Dreumes van 1,5 jaar slaapt ineens slecht...

Hallo allemaal,
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik wil toch even mijn verhaal hier doen, omdat ik het even niet meer weet... Hoop dat iemand mij kan helpen! Mijn dochtertje van 19 maanden sliep altijd best goed. 1,5 tot 2 uur in de middag en dan van ongeveer 19:30 tot 7.00/7.30 uur. Nu is dat helaas anders...<br style="box-sizing: border-box;" />Ineens sliep ze in de middag wel 3 tot soms wel 4 uur, maar werd ze 's morgens wel heel vroeg (5.00/5.30u) wakker. Ook 's nachts wordt ze vaak meerdere keren krijsend wakker.<br style="box-sizing: border-box;" />Ik heb al bedacht dat het met de lange middagslaap te maken zou kunnen hebben dus we maken haar nu 's middags na uiterlijk 2 uurtjes slapen wakker. We merken vooralsnog alleen nog maar meer ellende! Ze krijst nu namelijk ook alles aan elkaar als ze haar middagdutje moet gaan doen. Ik ben net een uur bezig geweest en ze is nu eindelijk in slaap gevallen... Ze was vanmorgen om 5.30u wakker.<br style="box-sizing: border-box;" />'s Avonds hebben we een vast ritueel en dat werkte altijd echt heel goed. Maar ook 's avonds is er nu strijd om haar op bed te krijgen....<br style="box-sizing: border-box;" />Ze heeft net 4 doorgekomen kiezen en er zit nog wel 1 tandje te wringen denk ik, maar zou dat dan de oorzaak van dit alles zijn?<br style="box-sizing: border-box;" />Heeft iemand hier misschien ervaring mee?? Alle tips en adviezen zijn welkom!!</span></p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 10px 1em 0px; line-height: 1.7em;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik ben zwanger van spruit nummer 2, dus de vermoeidheid breekt me nu toch wel een beetje op!<br style="box-sizing: border-box;" />Bedankt alvast!<br style="box-sizing: border-box;" />Groetjes mama van Tess</span></p>
 
Hier een mama met op dit moment het zelfde probleem. Heb al de scenario's al in mijn hoofd gehad... bang in het donker? Tandjes? Sprongetje? Honger?

Ik heb geen idee. Weet wel dat de gebroken nachten en vroege ochtend me opbreken en ik allemaal hoop dat het snel voorbij zal zijn, het dus gewoon een fase is allemaal... Hij sliep altijd keurig van half 8 tot half/ 7 uur.  En de nachten gingen altijd goed vanaf dat hij 4 weken was al...



Je bent in iedergeval niet alleen! En ik ook niet   :) ik lees mee
 
<i>Hai,</i>

Ik ben nieuw hier maar herken direct jullie verhaal.. Hier een dochter van 14 maand die altijd goed sliep en bijna blij was haar bed te zien. Sinds een week is het drama zodra ze haar slaapkamer in komt of richting haar bed getild wordt. Gaat zodra ze ligt direct staan, als we haar eruit halen blijft ze soms nog een tijdje door jammeren. Valt uiteindelijk tegen ons aan in slaap en pas dan kunnen we haar wegleggen. De ene keer slaapt ze dan de nacht door, afgelopen nacht heb ik haar steeds wel horen jammeren, maar valt dan wel weer zelf in slaap.

Nu heb ik wel het idee dat haar hoektand(en) boven doorkomen (ze is vroeg met alle tanden). En ze heeft altijd wel redelijk veel last gehad van het doorkomen van de tanden, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt. Herkent iemand dit?

We hebben uiteraard ook geprobeerd haar te laten huilen, maar het wordt zo overstuur (incl kokhalzen) dat wij ervoor hebben gekozen om haar wel weer op te pakken.

Alvast bedankt!

Groetjes...
 
Terug
Bovenaan