HELP! dreumes wil ineens weer borstvoeding

Hoi allemaal,

1,5 week geleden zijn wij voor de tweede keer trotse ouders geworden van een meisje. Er is een leeftijdsverschil van 21 maanden tussen de kindjes.

Ons eerste kind gaf ik borstvoeding tot dat mijn productie in december 2020 ivm de zwangerschap ophield.
Nu de melk weer op gang is wil ze constant drinken.. ( denk aan het liefst elk uur..)

Zijn er hier andere moeders die dit ook hebben meegemaakt? Kwam het door onzekerheid bij de oudste of door iets anders en hoelang duurde het bij jullie?

Geen ervaring, maar ik weet wel dat dit vaker gebeurt. Er is nu weer lekker veel melk, én er is een hoop verandering met de komst van een nieuw kindje. Dat zorgt dat je dreumes weer veel wilt drinken. Dat gaat vanzelf weer over. 
Wellicht is de Facebook groep over tandemvoeden iets voor je, daar krijg je vast meer ervaringen en tips. 

Ja ik snap dat je kindje dat weer lekker vindt ;) Vind je het zelf prima? Dan is het goed.

Maar eerlijk gezegd zou ik gewoon uitleggen dat de borst voor de baby is en je dreumes misschien alleen in de ochtend/avond wat laten drinken? Of gewoon helemaal niet? Ik weet niet hoe je er zelf in staat..

Mijn jongste is 22 maanden nu en ik zou haar prima kunnen uitleggen dat dit niet de bedoeling is. Twee dagen duidelijk zijn en dat snapt ze heus wel. Elk uur 2 kinderen aan de borst is natuurlijk gekkigheid en helemaal niet nodig voor de oudste.

Terug
Bovenaan