<p> Okee... help... mijn ideeën zijn nu echt op.. zeg maar een beetje radeloos inmiddels...</p><p>eigenlijk is het vanaf baby af aan al een gedoe met slapen in eigen bed. Ze hoefde hem alleen maar ruiken (bij wijze van spreken) en ze raakte in paniek. </p><p>Veel geprobeerd, van het voedingskussen om haar heen tot aan het wiegje van de kinderwagen in haar bed... maar dat mocht niet baten... uiteindelijk dat zelfde wiegje naast ons bed gezet en toen sliep ze heerlijk door. </p><p>Dat was dus voor iedereen een oplossing. Maar toen werd ze te groot voor dat wiegje.. langzaam geprobeerd om in eigen bed te slapen... maar dat bleef echt een gevecht.. uiteindelijk met heel veel tegenzin het "laten huilen" geprobeerd. Met als gevolg een overstuur en in paniek kind die (terwijl ze al weer in onze armen zat) nog 3 uur aan het na snikken was. No way dat we dat nog is gingen doen.. </p><p>Uiteindelijk werkte het dus om haar in ons bed in slaap te laten vallen en vervolgens naar haar eigen bedje te brengen.. kwam dan halverwege de nacht wel naar ons bed maar daar hadden we allemaal wel vrede mee.. tot dus een paar maanden geleden... mevrouw wilde ineens niet meer in ons bed in slaap vallen.. maar ook niet in haar eigen bed.. en ook niet met ons erbij maar al helemaal niet als we weg gingen.... ze is echt wel moe.. maar ze wilt gewoon niet slapen.. geprobeerd om een nachtlampje aan te doen, maar dan is dat lampje alleen maar interessant.. deur open is nog leuker... en knuffels in bed dat is dolle pret... dus dat werk allemaal niet... nu helpt het soms wel om de volgende dag alvast te bespreken.. zo van; vandaag hebben we een leuke dag gehad he? Dan roept ze keihard ja.. en dan vraag ik of ze morgen weer allemaal leuke dingen wilt doen en dan roept ze weer ja.. en dan vertel ik haar dus dat het dan belangrijk is om lekker te gaan slapen zodat we morgen weer leuke dingen kunnen doen.. en heel soms dan gaat ze ook daadwerkelijk lekker slapen... maar 8 vd 10 x niet... en wij weten het niet meer.. overdag slaapt ze zo'n 1.5 uur.. Hebben daar ook al verschillende dingen mee geprobeerd.. andere tijden .. en korter slapen en helemaal niet slapen... maar dat laatste dat houd ze nog niet vol... en de rest dat heeft allemaal geen effect... </p><p> </p><p>Hebben jullie nog ideeën of tips waarmee we ons kleintje weer lekker kunnen laten slapen? </p><p>Ik moet zeggen, als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze goed en lekker door.. maar pffff dat naar bed brengen... daar zie ik eigenlijk al tegen op zodra ik sochends wakker wordt... </p>