help dringende vraag over zoontjuh van 2 weken en 3 dagen geboren 3 okt 2005

me zoontje is nu 2 weken oud en 3 dagen     hij woog bij de geboorte 2910     vandaag vrijdag 19 okt woog die 2880       kan het wezen dat ie naar de bevalling veel is afgevallen   wie herkent dit en wat kan je der aan doen

hij drinkt goed goede luiers     spuugt niet dus alle etene komt binnen ik weet niet wat ik moet denken hierover     gr desiree en bryan
 
quote: lwdgirl19 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-10-2005 17:59:57'));

me zoontje is nu 2 weken oud en 3 dagen     hij woog bij de geboorte 2910     vandaag vrijdag 19 okt woog die 2880       kan het wezen dat ie naar de bevalling veel is afgevallen   wie herkent dit en wat kan je der aan doen

hij drinkt goed goede luiers     spuugt niet dus alle etene komt binnen ik weet niet wat ik moet denken hierover     gr desiree en bryan

Hoi Desiree,

Het is heel normaal dat baby's afvallen na de geboorte. Ze mogen 10 procent afvallen. Maar meestal zijn ze met twee weken wel weer op of boven het geboorte gewicht. Als je borstvoeding geef zou ik even gaan overleggen met het cb. Het kan zijn dat de voedingsstoffen in je borstvoeding niet toe rijkend zijn om genoeg te groeien. Als je flesvoeding geef hoe het wel in de gaten maar dan groeit je zoontje waarschijnlijk vanzelf weer

Succes er mee en als je het niet blijft vertrouwen dan zou ik altijd het cb even bellen.

Groetjes Astrid
Moeder van Anouk
 
Hi,

Even een nieuw inzicht van de borstvoedingsdeskundigen........

Er zit altijd voeding in borstvoeding! Zelfs al kolf je blauwig water af, toch zitten daar voedingsstoffen in! Vaker aanleggen en zorgen dat je zelf voldoende drinkt en gevarieerd eet!
Voor meer info over borstvoeding en borstvoedingsgerelateerde vragen: www.borstvoedingsforum.nl Daar zijn ook regelmatig lactatiekundigen en consulentes online.... Het CB begint te snel over dat er geen voeding in de BV zit, terwijl dat niet waar is!!!! De CB mensen zijn vaak niet of nauwelijks bekend met de wetenswaardigheden over BV!

Groetjes Nynke
 
Over die borstvoedingsdeskundige! ±!!!!

Mijn dochtertje kreeg ook borstvoeding, maar bleef maar afvallen! Kwam daarna weer ietsje bij , maar groetde veel te weinig, met als resultaat dat ze met 6 weken opgenomen werd in het ziekenhuis, met mij erbij, ik legde meer aan, gaf beide borsten had overleg met een lactatiekundige, MAAR, ik had veel te weinig voeding (hoeveelheid). De ene keer kwam er 50 ml uit de andere keer maar 10!!!! Of tewel mijn odchter kreeg te weinig binnen en moesten met spoed bijvoeden! Alles is nu weer goed, maar het doet zeer om te lezen dat borstvoeding altijd goed is. Tip voor je zoontje, houd hem goed in de gaten en als je het niet vertrouwd ga naar het CB of naar je huisarts! Die andere reactie over die 10 % afvallen na de geboorte klopt en dan gaat het weer omhoog. Succes.

Gr Renate
 
he meisie,

Nou ik zou me maar niet teveel zorgen maken hoor. Mijn meisje is nu 5 en halve maand en ik loop nog elke dag te goochelen met voeding. Ik heb meer dan 4 maanden uitsluitend borstvoeding gegeven maar geef Nissa nu ook drie flesjes per dag. Luister maar niet teveel naar iedereen, volg je eigen moederhart. Borstvoeding is natuurlijk het beste MAAR niet altijd. Soms gaan moeders eraan onder door en soms droogt melk op. Kijk maar wat goed voor jou en je kindje is. Ik zou me pas zorgen gaan ,maken als hij na twee weken nog steeds gewicht verliest. Zo te horen is je mannetje voor de rest gezond dus kop op en gewoon verder gaan waar je mee bezig was, succes
amber
 
hey

mijn kindje was na de geboorte 300 gram afgevallen dit is normaal.
een pasgeboren mag 10% van zijn geboorte gewicht afvallen.

en als hij goed drinkt is het toch goed

nog gefeliciteerd met je zoontje
x mokkapuntje24
 
Terug
Bovenaan