help dringende vraag over zoontjuh van 2 weken en 3 dagen

me zoontje is nu 2 weken oud en 3 dagen     hij woog bij de geboorte 2910     vandaag vrijdag 19 okt woog die 2880       kan het wezen dat ie naar de bevalling veel is afgevallen   wie herkent dit en wat kan je der aan doen

hij drinkt goed goede luiers     spuugt niet dus alle etene komt binnen ik weet niet wat ik moet denken hierover     gr desiree en bryan
 
niet te druk maken hoor.. zo te lezen doet hij het verder heel goed.. kan idd zijn dat hij veel is afgevallen in het begin.
hij eet goed.. poept en plast goed..nou dat is een goed teken..
als je echt twijfelt.. misschien kan je cb bellen of vk..

groetjes greta
 
me zoontje is nu 2 weken oud en 3 dagen     hij woog bij de geboorte 2910     vandaag   woensdag  19 okt woog die 2880       kan het wezen dat ie naar de bevalling veel is afgevallen   wie herkent dit en wat kan je der aan doen

hij drinkt goed goede luiers     spuugt niet dus alle etene komt binnen ik weet niet wat ik moet denken hierover     gr desiree en bryan



correctie stond vrijdag 19 okt maar is woesndag



cb is al geweest om hem te wegen om 5 uur die weten het ook niet
 
Hoi Desiree,

Volgens mij vallen alle baby`s af na de geboorte,dit is heel normaal.
Ik weet niet precies wanneer ze dan weer moeten aankomen.
Mijn dochter was ook afgevallen, die woog bij de geboorte 2930 gram, naar welk gewicht ze is afgevallen weet ik niet meer (is al 4,5 jaar geleden).
Ik weet dat de kraamhulp haar nog gewogen heeft toen ze weg ging en toen was ze nog niet op haar geboorte gewicht.
Wij hebben hier een nummer van de thuiszorg (consultatie buro) die kun je voor dit soort vragen rustig bellen.

Succes, Ris
 
ik wil hier toch even op reageren.
ten eerste vind ik het zoiezo stom dat het cb er niet op inhaakt.
een baby valt meestal de eerste week van zijn leven wat af maar hij moet daarna gewoon aankomen en nu dus ook mag ik vragen geef je bv of flesvoeding
hoeveel voedingen geef je kwa bv of flesvoeding.
zon kleintje heeft zoiezo nog zeker 8 voedingen nodig kwa bv over flesvoeeding weet ik het niet...
maar zou toch morgen even opnieuw contact opnemen met de cb en dringend vragen of je geen bijvoeding moet gaan geven etc etc
liefs mij trotse mama van jurre juliforum nu 3 maanden
 
de meeste baby's vallen na de geboorte af. Een richtlijn is dat als ze neit meer dan 10% van hun geboorte gewicht verliezen het allemaal heel erg goed gaat. Verder is een richtlijn dat ze met ongeveer 2 weken weer op hun geboortegewicht horen te zijn, maar ik ken ook verhalen van vriendinnen waar dat wel 6 weken heeft geduurd. Als je kindje het binnen deze richtlijnen blijft, dan snap ik ook wel waarom het CB er niet echt op reageert. Wel raar dat ze dan niet   op je ongerustheid reageren. Ik vind nl dat ze net zo goed de ouders moeten begeleiden als het kind controleren.
Ik zou me maar neit teveel zorgen maken, als ik je verhaal zo hoor.
groetjs
greet
 
Hoi,
Ik weet niet hoor, maar we praten hier over een behoorlijk klein kindje. Voor zover ik weet moeten baby's na twee weken weer op hun geboortegewicht zijn en bij die kleintjes is dat nog belangrijker. Ik zou toch even naar cb gegaan/ even huisarts bellen. Is toch vreemd als hij alles binnenhoudt en toch niet aankomt. Is hij heel bewegelijk of onrustig. Succes er mee.
Groetjes Ivy
 
Terug
Bovenaan