help dringende vraag over zoontjuh van 2 weken en 3 dagen

me zoontje is nu 2 weken oud en 3 dagen     hij woog bij de geboorte 2910     vandaag vrijdag 19 okt woog die 2880       kan het wezen dat ie naar de bevalling veel is afgevallen   wie herkent dit en wat kan je der aan doen

hij drinkt goed goede luiers     spuugt niet dus alle etene komt binnen ik weet niet wat ik moet denken hierover     gr desiree en bryan

Hoi-hoi,

Volgens mij niks om je ongerust over te maken. Kindjes vallen in het begin altijd wat af. Dat komt er daarna weer gewoon bij. Ik heb ondertussen twee meiden van 3 en 5 en ben zwanger van de 3e, en ik weet nog dat ook de kraamhulp bij ons beide keren heeft gezegd dat je over "afvallen" in de eerste weken je niet ongerust hoeft te maken. Zeker niet als je kindje gewoon drinkt, natte luiers heeft en verder tevreden is.
Maak je je toch heel ongerust, dan kun je contact opnemen met het consultatie-bureau bij jullie in de buurt, of gewoon bij de huisarts!

Succes ermee!

Hoi, ook mijn dochtertje viel eerst erg af, maar dat was volgens de verpleegsters in het ziekenhuis normaal. Achteraf bleek dat mijn borstvoeding niet van al te beste kwaliteit was en nadat ik op de fles ben ovegestapt is ze flink aangekomen, Nu is het een gezonde meid van 2 jaar en 5 maanden en ben ik 34 weken zwanger van de tweede. Dit keer ga ik meteen flesvoeding geven.

Hoi,  
Mijn dochter is 7 weken geleden geboren en bij de eerste weging is er wat fout gegaan. De weegschaal van de verloskundige was niet goed en gaf ruim 200 gram meer aan dan dat Sanne woog. Maar Sanne groeid door de borstvoeding ook niet zo hard. Maximaal 75-100 gram per week. Dat ging met mijn twee oudere kinderen wel anders. Maar Sanne is heel tevreden en levendig dus ik kan zien dat het haar goed gaat en daar vertrouw ik maar op.

Groetjes Chantal

Hoi,
Ik werk zelf in de kraam en kan je ook geruststellen hoor.Kinderen vallen altijd af de eerste 4 dagen,dit mag ongeveer 10 procent van het geboorte gewicht zijn ,dat zou bij jou dus 2619gr zijn.Dit komt omdat er de eerste dagen altijd meer uit gaat (meconium poepen en plassen) dan dat er in gaat,(voeding is nog niet zo veel).Ze mogen er ongeveer 2 weken over doen om terug op hun geboorte gewicht te komen,en als ik het zo lees zit je daar al bijna met de 2880.
Waar je altijd voor moet waken is "stille ondervoeding" ,dit is als je kind wel heel vaak drinkt,maar toch af blijft vallen(beter ook om 1 borst lang te geven en andere borst eventueel als toetje,dan 2 borsten voeden maar beide kort).Anders dan ik las in onderstaande bericht over dat de kwaliteit van de borstvoeding niet goed zou zijn,heeft dit eerder met de aanleg en drink techniek van je kindje temaken.Het is een bakerpraatje dat borstvoeding nl niet volledig zou kunnen zijn,borstvoeding bevat altijd gewoon alle bestanddelen,geef je borstvoeding en valt je kindje toch af ,kun je beter een lactatiekundige raadplegen zij kunnen je weer prima op de rit krijgen,een consultatie zet je al snel op flesvoeding terwijl de aardt van het probleem niet eens gevonden is,maar goed genietze van je kleine !
Gr Cat

Hoi,

Ik zou me er niet te druk over maken. Mijn dochtertje (nu 5 weken) woog bij geboorte 2750 en is afgezakken naar 2580. Maar ze doet het goed hoor en zit inmiddels op 3300. Dus dat komt echt goed!

Terug
Bovenaan