help dringende vraag over zoontjuh van 2 weken en 3 dagen

me zoontje is nu 2 weken oud en 3 dagen     hij woog bij de geboorte 2910     vandaag vrijdag 19 okt woog die 2880       kan het wezen dat ie naar de bevalling veel is afgevallen   wie herkent dit en wat kan je der aan doen

hij drinkt goed goede luiers     spuugt niet dus alle etene komt binnen ik weet niet wat ik moet denken hierover     gr desiree en bryan
 
hoi hoi

Lastige vraag. Pas geborene vallen natuurlijk altijd af. Onze zoon is de eerste paar dagen ook afgevallen, mar dit mocht niet meer dan 10% van het geboortegewicht zijn. Hij heeft 1 dag bijvoeding gehad omdat hij afvel en sindsdien komt hij alleen maar aan.

Ik weet dus net of die van jullie al zwaarder is geweest als dat hij nu is. Ik ou voor de zekerheid het consultatiebureau bellen. Wellicht heb je te weinig voedingsstofen in je borstvoeding zitten?? Lijkt mij zelf niet zo goed dati e afvalt.....

Suc6 ermee

groetjes Lilian
 
Hi,

Rustig aan, dit is heel normaal. Het scheelt maar 30 gram, dat is dus 30 ml aan voeding....

Wegen is op zich een goede manier om te kijken of je kindje goed groeit, maar het is aan de andere kant ook een verwarrende manier.....
Als hij dit keer voor het wegen een grote plas heeft gedaan, of een poepbroek gehad heeft en de vorige keer had hij nog niet geplast of gepoept.... scheelt dat al gauw een aantal grammen.... Ook of je voor of na het voeden gewogen hebt de vorige keer en deze keer kan een verschil uitmaken.

Je kan, als ze nog zo klein zijn, beter de natte luiers beoordelen dan dat je echt naar het gewicht gaat kijken. Als deze kleintjes goed plassen en poepen en een levendige indruk maken (dus niet overdreven slaperig) dan is het gewoon goed.

Hij is natuurlijk nog maar ruim twee weekjes oud..... De eerste paar dagen vallen ze ontzettend veel af en de meeste kinderen zitten rond de 8ste dag zo rond hun geboortegewicht.... De een is wat sneller terug op gewicht en de ander is juist wat later... Kijk naar je kindje en luister naar je eigen gevoel.

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan