HELP! Eczeem...

Ons zoontje Mats van zes maanden heeft constant droge, rode, al dan niet schilferige plekjes bij zijn oortjes, op zijn voorhoofd,in zijn knieholten en op zijn elleboogjes. Ook krabt hij in zijn oortjes, tot bloedens toe,  en op zijn borstje.
Ik ben gestopt met Zwitsal en gebruik nu Balneum Badolie en olie om hem mee in te smeren. Op de droge plekjes doe ik Bepanthen, maar echt weg gaat het niet. Soms wordt jet weer erger en zie ik ook dat hij eraan gekrabt heeft..
Hij is vanaf de geboorte al snotterig en hoesterig (volgens de huisarts overigens niets ernstigs en kan dat wel een jaar duren-hij gaat naar t kinderdagverblijf). Kan dit samenhangen met dit eczeem?? En heeft iemand goede tips?

Alvast hartstikke bedankt...

Hoi,

Mijn dochtertje heeft die klachten ook al sinds de geboorte. Omdat ikzelf ook allergieen heb, ben ik meteen begonnen met hypoallergene melk. Als je dat niet van meet af aan doet, kan je er nu ook niet meer mee beginnen. Ik weet niet of jouw zoontje dat al krijgt. Verder heb ik overal al gevraagd wat ik er tegen kan doen, op het cons-buro, drogist, apotheek en uiteindelijk ook dokter. Ze is nu bijna een  jaar oud, en ik heb als laatste redmiddel een hormonenzalf gebruikt. Die werkt wel, maar als je ermee stopt komt het zo weer terug. Ik ga dus maar weer naar de arts. Want als je er niks aan doet, kan je kleintje er littekens aan overhouden. Ik heb gebruikt: wolvet, bepanthen, gewone vaseline, vaseline lanette creme, bodylotion, balneum, en dus de hormonenzalf....
Ik hoop voor jou dat een van deze dingen wel werkt bij jouw zoontje.
En een beetje uitkijken met bepaalde etenswaren, dat is volgens mij alles dat je kunt doen. Succes!

Hoi,

Mijn dochter heeft sinds ze 7 maanden is exceem. Vooral als haar weerstand laag is, door tandjes, verkoudheid of slecht slapen is het erg. Het kan ook zo maar ineens opkomen. In een paar uur zit ze dan helemaal onder. Ik heb ook de hormoonzalf, maar idd zodra je niet meer smeert komt het terug.
Nu ben ik net begonnen met het geven van Orthiflor Junior. Een probiotica poeder, net als yakhult, met verschillende bacterie culturen. Het neefje van mijn nichtje zat ook volledig onder de exceem en bij hem is het helemaal weg. Ik ben net begonnen met dit door het danoontje te doen en ik kan nog niet zeggen of het werkt, maar ik vond het de moeite waard. Als het goed werkt zal ik het hier nog eens op de site zetten.

Groetjes

ik gebruik vettezalf en hormoonzalf op de momenten en plakken waar nodig. meestal is dit nog maar 1x inde week of 2 weken. verder is het zo goed als weg zo nu en dan met lage weerstand en tandje en kiezen zie je het weer opkomen.

reisa geeft aan Orthiflor Junior dit tegebruiken, alles is overgens de moeite waard en kraak ik dus echt niet af.
maar wat ik me wel afvraag is je zegt als je  stopt met hormoonzalf komt het weer terug maar is dat ook niet zo met Orthiflor Junior?

Hoi,

Ja, ik denk het wel. Maar Orthiflor is niet zo slecht als hormoonzalf, wat ik toch nog steeds wel akelig vind om te smeren. Een hele tijd was het met hormoonzalf en vaseline lanette goed onder controle te houden, maar de laatste tijd niet meer. Dan moet ik elke dag gaan smeren met hormoonzalf, vandaar dat ik nu dit probeer. Als het werkt dan zal ik dat wel een tijd gebruiken. Meestal is het rond het derde jaar wel weg.

Groetjes

Hallo,

Ik ben de moeder van Huub en hij heeft vanaf zijn 2,5 maand eczeem gehad, in vrij erge mate. Hij is nu 19 maanden.
Wij hebben ook vanalles geprobeerd van hormoonzalf tot poedertjes enz. en niets leek echt te helpen.
Totdat ik het adres kreeg van Chi Verhoeven een vrouw uit Zeeland (NBR)
Zij behandeld mensen voor allerlei kwaaltjes. Het is allemaal op natuurlijke basis.
We zijn er 3 keer geweest en na de eerste keer was het binnen 1 week weg.
Echt ongeloofelijk maar waar.
Zij plakt op alle drukpunten pleistertjes waar kruiden in zitten en die dringen in de huid. Er moet ook met mentolzalf gesmeerd worden, maar het werkt echt.
Hij is er nu al 2 manden vanaf en het gaat erg goed met Huub, het is een vrolijker en actiever ventje geworden. Die jeuk heeft hem echt geen goed gedaan.
Ik zou jullie aanraden om even op haar website te kijken. Dat is www.tcm-ccmc.nl
Misschien dat er bij jullie in de buurt ook iemand zit die dit kan.

Succes ermee.
Groetjes mama van HUUB

Hallo,

Mijn dochtertje Bo van 8,5 maand heeft ook last van eczeem. Wat bij haar heel goed heeft geholpen is Rosatum Heilsalbe van Rosatum. Dit is een antroposofische zalf, geheel op natuurbasis en zonder hormonen. Bij Bo helpt dit super! Haar huidje was al na een dag of 2 een stuk rustiger. Dit krijg je alleen op recept.
Je hoort inderdaad vaker dat kindjes met eczeem vaak overgevoelig/allergisch zijn voor het een en ander. Dus goed observeren waar je kindje op reageert.

Suc6,
Nicole

hoi,
het is misscien toch verstandig om over te gaan naar hypoallergene voeding.
om dat soms koemelk die problemen kan geven.
mijn vriendin heeft haar dochter ook alles kloemelk vrij gegevenen met een jaar over naar sojaproducten (en later geen chocolade enz) en dit hielp echt.
goed van je dat je al ander zeep gekocht hebt.
het is beter om zo neutraal mogelijke producten te kopen ook wasmiddel enz.
goed vet houden die plekken, en iid met eczeemzalf insmeren.
hormoonzalf klinkt wel erg heftig.
het is al lang die hormoon zalf niet meer van vroeger!!
het is goed gedoseerd.(en ook van vsm heb je eczeem zalf.)
als je kindje jeuk heeft zal ik het toch maar wel smeren!!
ik heb al vanaf mijn geboorte eczeem en toen was die zalf nog testerk en kreeg ik het niet.
ik heb zoooo veeel jeuk gehad niet leuk meer.
dus aub verlicht zijn pijn(want de jeuk doet echt zeer)
succes

Terug
Bovenaan