Help, een grote follikel van maar liefst 32 mm!!!!

Hallo dames

Ik sta al met een ander berichtje op deze topic, maar heb toch nog een vraagje.

Mijn follikel was door de pregnylspuit niet gesprongen, maar tijdens de controle-echo bleek het tot maar liefst 32 mm doorgegroeid zijn.
Ik had net mijn 2de IUI achter de rug, en de gynaecoloog zei dat is deze maand niet moest rekenen op een zwangerschap.
Toch moet ik wachten tot ongeveer 24 oktober, en als ik dan niet menstrueer, moet ik een zwangerschapstest doen.
Als ik wel menstrueer, dan moet ik bellen, om al op cyclusdag 3 te komen voor een echo, in plaats van cyclusdag 10 (wat normaal is bij een IUI).

Nu is mijn vraag, heeft iemand van jullie ook wel eens een hele grote follikel gehad, en daarmee wel of niet zwanger geraakt.

Trouwens deze IUI was met chlomid 93 tabletjes per dag).
Mocht ik weer menstrueren, dan moet ik op CD 3 beginnen met 2 tabletjes chlomid per dag, in plaats van 3 (was denk ik teveel).

Wie kan me op dit berichtje antwoord geven, want ik heb het gevoel dat deze IUI alweer een verloren zaak is.
Trouwens de ovulatietest was positief (voordat ik de pregnylspuit kreeg), want dat heeft invloed op de ovulatietest, heb ik me laten vertellen.

Groetjes Myra36
myrawever@hotmail.com

quote: Myra Wever schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-10-2005 09:24:49'));

Hallo dames

Ik sta al met een ander berichtje op deze topic, maar heb toch nog een vraagje.

Mijn follikel was door de pregnylspuit niet gesprongen, maar tijdens de controle-echo bleek het tot maar liefst 32 mm doorgegroeid zijn.
Ik had net mijn 2de IUI achter de rug, en de gynaecoloog zei dat is deze maand niet moest rekenen op een zwangerschap.
Toch moet ik wachten tot ongeveer 24 oktober, en als ik dan niet menstrueer, moet ik een zwangerschapstest doen.
Als ik wel menstrueer, dan moet ik bellen, om al op cyclusdag 3 te komen voor een echo, in plaats van cyclusdag 10 (wat normaal is bij een IUI).

Nu is mijn vraag, heeft iemand van jullie ook wel eens een hele grote follikel gehad, en daarmee wel of niet zwanger geraakt.

Trouwens deze IUI was met chlomid 93 tabletjes per dag).
Mocht ik weer menstrueren, dan moet ik op CD 3 beginnen met 2 tabletjes chlomid per dag, in plaats van 3 (was denk ik teveel).

Wie kan me op dit berichtje antwoord geven, want ik heb het gevoel dat deze IUI alweer een verloren zaak is.
Trouwens de ovulatietest was positief (voordat ik de pregnylspuit kreeg), want dat heeft invloed op de ovulatietest, heb ik me laten vertellen.

Groetjes Myra36
myrawever@hotmail.com

HOI Myra,

Ik geloof niet dat je ei nog gaat springen. Als ze namelijk te groot worden dan zijn ze overrijp en niet meer goed. Kan het niet zo zijn dat je 2 follikels had waarvan er 1 gesprongen is en deze niet? Zelf heb ik follikels gehad van 50mm door een ivf behandeling. Deze konden ook niet springen omdat je daar pregnyl voor nodig had en deze gaan vanzelf weg als je menstrueert of als je zwanger bent een paar weken later.

succes!
Marielle

Ik had ook pregnyl ingespoten gekregen, maar het vochtblaasje met eitje erin, was niet gaan springen ondaks de pregnyl.
Ik had volgens mijn gynaecoloog aan de rechterkant geen eitjes, alleen maar hele kleintjes, dus aan die kant was het rustig, zei ze.
Alleen links begon er wat te groeien, maar dat het zo groot werd, pffff!
Rechts heeft ze trouwens ook niet meer gekeken, alleen cyclusdag 10, toen ik voor de 1ste echo moest komen, verder erna niet meer.
Misschien was er naderhand wel een eitje komen groeien, zonder dat ik en de gynaecoloog ervan afwist, misschien??
We wachten maar af tot de 24ste deze maand, en als ik niet zwanger blijk dan moet ik de derde cyclusdag al terugkomen, en dan moet ik, in plaats van 3 tabletjes, dan maar 2 tabletjes chlomid per dag slikken.

Verder jij ook succes met het zwanger worden, en de andere natuurlijk ook, hihihi!

Groetjes Myra36

hoi Myra,

Eitjes groeien 2 mm per 2 dagen en ze moeten ongeveer 16/18 mm zijn om rijp te zijn. Dus dan kan je uitrekenen vanaf de dag dat je laatste echo hebt gehad tot je eisprong of dat mogelijk is qua grootte.

Ik ben zelf inmiddels al 7 weken zwanger dmv ivf!!

Succes.
gr
Marielle

He hoi!

Jeemig zeg wat heb jij dan nu?

Een gigantisch ei wat niet wil springen?
Nou hoop dat je er weinig last van krijgt verder en dat ie alsnog bevrucht blijkt/ word

Je moet volgende keer al op de 3e dag van de IUI voor een echo. Maar denk dat je daarmee een uitgangsecho bedoeld. Bij mij doen ze de 2e of 3e dag van mijn cyclus standaard een echo, dit om te zien of er geen cystus zijn. Anders mag je namelijk geen hormonen gaan spuiten/ slikken.

Bij mij is gezegt, dat de eitjes zo'n 2 mm per dag groeien en de ideale grootte is (zeggen ze tegen mij ) 19 tot 21 mm.

Mijn ei is er dus gisteren stiekem al vandoor gegaan, het blijft moeilijk te timen zo'n menselijk lichaam, zo zie je maar weer.
Dus geen pregnyl dit keer voor mij, maar het is al  vanzelf aan de wandel gegaan. Hoop maar zo dat ze elkaar nog tegenkomen onderweg.
Je bent tot 24 uur na je eisprong vruchtbaar, dus............moet kunnen!

Meis laten we hopen op een wondertje!

Ik duim voor je en dat je volgende keer gewoon een flinke plop hoort (als je ei wel na de pregnyl springt)

Cynthia, ik had er wel last van: pijn in de onderbuik, maar nu niet meer, en ik ben heel erg bang dat ook deze 2de IUI mislukt is, omdat het eitje zo groot was (tenminste het vochtblaasje waar het eitje inzat) 32 mm.

En we zijn al bijna 5 jaar bezig voor een 2de kindje te krijgen.
En ik weet ook niet of er een zwangerschapskans bestaat met zo'n grote follikel, volgens mijn gyn. moet ik er deze maand niet op rekenen.

Anders maar weer wachten tot de volgende maand.

Mijn niet ongi dag is 24 oktober, dus ik wacht maar af tot 25 oktober, om zelf een test te doen, want je weet maar nooit.

De gyn. heeft gezegt dat ik mijn ongi af moest wachten, en de derde dag terug moest komen.

Blehhhhhhhhhhh.......ik wil eindelijk weer eens zwanger zijn, en een broertje of een zusje in mijn buik hebben groeien voor mijn zoontje Arvid van 5.

Ik kan er niet zo goed meer tegen, als ik andere zichtbare hoogzwangere vrouwen in mijn omgeving zie, of in destad zie lopen, ook niet als er weer eens een bord in iemand zijn/haartuin staat.
het liefst loop ik er dan met een hele grote boog omheen.

Erg he, dat ik zo'n gevoelens heb?
Zo ken ik mij helemaal niet, terwijl ik niet eens  weet of die andere vrouwen er ook zo voor hebben moeten knokken.
Ik ken er één, die heeft er nu drie (de jongste is net geboren).

Groetjes Myra36

Terug
Bovenaan