help een keizersnee??!!

A

Anoniem

Guest
hallo ik weet nu al dat ik straks een keizersnee krijg... en ben zo bang!!!!
ik ben nog nooit geopereerd geweest!!!
bij mijn eerste bevalling was het op de gewone manier en mijn jochie zat vast en had het bijna niet overleeft......ik ben te smal en nu willen ze geen risico meer nemen ik ben pas 8 weken heen ...maar nu al doodsbang ....wie oh wie kan mij wat meer hierover vertellen????
groetjes sandra

Ikzelf zou nu sneller roepen: help...ik moet vaginaal bevallen.
Bij mijn eerste heb ik een ongeplande keizersnede gehad en die is me zo ontzettend meegevallen. Na de ruggenprik voel je echt niks meer, behalve wat gerammel. Ik heb aangegeven de prik akelig te vinden en die hebben ze toen heel rustig gezet, met veel uitleg erbij. Verder is het rustig en prima verlopen.
Mijn mening is dus dat je er niet bang voor hoeft te zijn, maar bespreek in elk geval je angsten met de gynaecoloog. Dan weten ze ervan en kunnen ze veel uitleg geven.

meid, denk dan maar zo...nu loop je geen risico's...want wat, als dit kindje echt vast zit...en dat dit kindje het niet overleeft? daar moet je toch niet aan denken???
natuurlijk is gewoon bevallen mooier en beter, ik heb het allebei meegemaakt. maar als ik er aan denk, dan had ik toch liever van tevoren geweten dat het een keizersnede werd, al die weeen, persen en nog geen kindje (aangezichtsbevalling). nee dankje, ik heb uren en uren pijn gehad, dan maar liever van tevoren weten. en wat niet kan, kan niet. je hebt gelukkig nog heel veel tijd om aan het idee te wennen.ben maar gewoon blij, dat ze tegenwoordig zoveel weten en kunnen, veel succes!

Hoi Sandra,

Mijn zoontje bleek bij 36 weken in stuit te liggen. Ik ben als de dood voor alles wat met bloed en operaties te maken heeft dus wilde in elk geval een gewone stuitbevalling proberen, na vrij makkelijke ontsluiting bleef mijn zoontje zitten waar hij zat. Hij zat klem met zijn bil. Kortom alsnog een keizersnee. Ik heb van die zwangerschap geleerd dat je in een zwangerschap nu eenmaal niets in de hand hebt, je kunt niets plannen en moet het maar nemen hoe het komt. Ondanks mijn enorme angst voor een keizersnee is het me 100 % meegevallen. Ik ben nu zwanger van de 2e en moet eerlijk zeggen dat ik me er niet druk om maak ondanks dat ik weet dat de kans op een keizersnee groter is dan bij een ander. We zullen wel zien. Maak je niet druk, denk om je kindje en jij trekt dit ook, probeer tijdens de keizersnee je gedachten op iets heel anders te richten en hou jezelf voor dat het om de gezondheid van je kindje gaat. Een doodgeboren kindje lijkt mij heel wat erger dan een operatie. Hou je taai, het komt best goed.

Terug
Bovenaan