help een oktober moeder als jullie ervaring mee hebben,,,

hoi meiden,,,,,,,,,,,,,,,

ik heb al 4 nachten helemaal niet geslapen door mijn benen, ik word gek van, ik heb krampen in mijn benen, het is eingelijk niet pijnlijk, ik weet het niet hoe moet beschrijven wat ik voel, echt moelijk. bij mijn vorige zwangerschap had ik ook, maar wel bij de laatste maand, maar nu ben ik nog 21 weken, dus nog heel vroeg, ik zit de hele nacht gewoon veel te bewegen in bed, want ik weet het niet hoe ik mijn benen moet leggen door krampen, en ik blijf of lopen of zitten of tv kijkn totdat het ochtend word, heeft iemand nog zo iets, ik hoop van niet, en als wel wat doen jullie om te verminderen.
mijn voeten liggen altijd omhoog, en dat helpt ook niet.

Liefssssssssssssss
Rasil,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hoi,
ik heb eens gelezen dat je warme melk moet drinken voor dat je
naar bed gaat en wat misschien ook helpt is om je benen in bed
iets omhoog te leggen dat is nl. beter voor de doorbloeding.
Ik hoop dat je er iets mee kunt! Sterkte de komende maanden.

gr. Danielle

hoi hoi,

niet lachen...... maar het helpt echt!!! leg een stuk ZEEP onder je onderlaken..
ja ik weet het klinkt heel vreemd maar het helpt echt..
gewoon doen..

succes en slaap lekker!

liefs annemieke

Hoi Rasil,

Volgens mijn zwangerschapsgymdocent kun je kramp vaak voorkomen door de kuiten te rekken voor je gaat slapen. Dat kan door een gewone kuitrekoefening (een been voor, een been achter en dan een beetje veren tot je je kuiten voelt) of door op je tenen de trap op te gaan en je hielen een beetje te laten "hangen" bij het naar boven lopen. Dit rekt ook de kuitspieren. Een warm bad is goed voor de bloedsomloop en kan ook helpen.

Als je "rusteloze benen" hebt, ligt dat aan een slechte bloedsomloop. Je benen omhoog doen helpt tegen vocht, maar werkt volgens mij juist niet tegen een slechte bloedsomloop (het bloed moet dan nog meer moeite doen om in je benen te komen!). Misschien helpt wandelen voor het slapen gaan (dat is in ieder geval goed voor de bloemsomloop). Er zijn wel middeltjes tegen rusteloze benen bij de drogist, maar die mag je volgens mij niet nemen tijdens de zwangerschap.

Succes hiermee!

Terug
Bovenaan