help een vraag over zwanger worden

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik heb de pil een aantal maanden geslikt.. Mijn stopweek in juni is begonnen op 4 juni, op 9 juni werd ik ongesteld. Dit duurde 4 dagen.  Ik moest op 11 juni met de pil beginnen en heb dat ook gedaan.

Ik ben een week later met de pil gestopt 17 juni  (wil zwanger worden) op 21 juni kreeg ik een soort van donker bruine afscheiding. Dit heeft een 1 a 2 dagen geduurd.

Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent? Vanaf wanneer ben ik vruchtbaar? Hoe merk ik alle symptomen?

Ik weet niks over zwanger worden etc. Ik hoop dat ik hier wijzer word.



Liefs



 
Hoi Jade Lina,

Goed dat je om tips / adviezen vraagt. Hopelijk kunnen mensen je dan helpen.

Weet je hoe jouw cyclus loopt? Is jouw cyclus bijvoorbeeld 28 dagen of misschien 30 misschien 32? Dat is sowieso handig om te weten. Dan kun je ook ongeveer berekenen wanneer je vruchtbaar bent en de kans om zwanger te worden het grootst is. Er zijn ook speciale ovulatietesten, maar persoonlijk zou ik daar pas mee beginnen als je het eerst geprobeerd heb door te rekenen wanneer je vruchtbare dagen zijn a.d.h.v. je cyclys.

Het lijkt me wel een goed idee om je van tevoren 'in te lezen' waar je allemaal rekening mee moet houden als je zwanger wilt worden, maar ook als je dat bent. Zo is het bijvoorbeeld aan te raden om 4 weken voordat je zwanger wilt worden te starten met foliumzuur slikken. Ook kun je bepaalde producten beter niet eten als je zwanger bent, omdat dit mogelijk gevolgen kan hebben voor je kindje etc. Misschien heb je dit al gedaan? Maar anders zou ik je toch adviseren om je hierop voor te bereiden, dan voel je je denk ik ook een stuk zekerder.

Ik weet niet hoe het zit als je stopt met de pil na een week het te gebruiken en daarna heb je rood/bruinige afscheiding. Het zou kúnnen zijn dat het om een innesteling gaat, maar dat hoeft niet. Het kan ook zijn dat jouw lichaam een beetje in de war is omdat je tussendoor stopt met de pil. Het lijkt me goed als je nu stopt met de pil, om te wachten tot jouw normale ongesteldheidsdag. Mocht je het dan nog niet zijn, kun je dan met een zwangerschapstest kijken of je zwanger bent?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes :)

Groetjes
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb eencyclus van 28 dagen.. Soms 30.
Als ik het goed begrijp ben ik na mijn laatste menstruatie in juni dus nog niet ongesteld geworden? Dacht dat die bruine afscheiding een soort van menstruatie was..  Als dat niet zo is dan zou ik nu ongesteld moeten worden?

of duurt het allemaal wat langer omdat ik gestopt ben met de pil?

Verder heb ik geen foliumzuur geslikt, daar ga ik nou mee beginnen. Of ben ik al te laat? Is er verder nog niets dat belangrijk is om te weten vóór de zwangerschap?

Zoals jullie kunnen opmaken uit mijn verhaal weet ik er niet veel van af ☺️
 
Terug
Bovenaan