Help! Eerste tandje breekt door!

Hoi,

Ik heb een dochter van bijna 3 maanden en nu zag ik vanmorgen zowaar een rijstekorrel van een tand in haar kaak zitten!!!
Nu vraag ik mij af of dit niet een beetje vroeg is?
Ogenschijnlijk heeft ze er geen last van maar ik geef nog volledige borstvoeding, kan ik daarmee doorgaan? Of moet ik nu ineens overschakelen naar de fles?
En hoe zit dat met tandenpoetsen? Ik heb gelezen dat je daar direct mee moet beginnen maar kan dat ook al zo jong met peutertandpasta?

Wie heeft hier ervaring mee?
 
Hoi,

Leuk hoor een eerste tandje!! En helemaal geen last van gahad als ik je goed begrijp? Dat is helemaal fijn! Het is een beetje vroeg, maar ik hoor van meerdere kinderen die met 3 maand al hun eerste tandje krijgen. Mijn dochter kreeg haar eerste pas met 10,5 maand! Hoe dat samengaat met bv weet ik niet, ik gaf de fles. Bij mijn schoonzusje gaat het prima samen hoor ik van haar. Ze gebruikt wel een tepelhoedje, dan voelt ze de tandjes niet zo hard haha.

Tandenpoetsen hoeft nog niet echt hoor. Je kan wel voorzichtig met een borsteltje zachtjes over de tandjes gaan, maar met tandpasta hoeft nog niet. Ik ben daarmee begonnen toen de eerste 2 tandjes echt goed zichtbaar waren.

Hopelijk komt de rest net zo makkelijk door hihi!!

Liefs ciomama
 
Hoi,

Op borstvoedingsforum staat wel beschreven over tandjes en borstvoeding je hoeft niet op de fles over te stappen hoor.
Je kan de kleine het bijten aan de tepel afleren.
Hier is de 1e tandje net zichtbaar (7mnd) ze heeft er wel last van.

Groetjes Henrieke
 
Hoi,
Zoals de andere dames al beschrijven hoeven tanden helemaal geen probleem te zijn met borstvoeding geven! Ik heb mijn zoontje borstvoeding gegeven tot dat hij een jaar was, dus de laatste maanden had hij meerdere tanden. Hij heeft geloof ik 4 keer geprobeerd te bijten, toen heb ik hem direct flink toegesproken. Daar schrok hij flink van, waardoor hij het daarna weer een lange tijd uit zijn hoofd liet! Het doet wel echt zeer als ze die tandjes er in zetten, maar dat kan je ze dus makkelijk afleren en dan heb je er helemaal geen last meer van! Ik heb met zoontje met plezier tot een jaar gevoed.
Geniet er van dat de borstvoeding goed gaat, het zou echt zonde zijn als je om deze rede zou stoppen!
Heel veel succes en ik hoop dat ze geen last krijgt van haar door komende tandjes!
Liefs,
Mar
 
Bedankt voor jullie reacties. Voor alsnog heeft ze weinig last van haar tandje en drinkt ze gewoon zoals ze voorheen ook deed. Ik ga zeker niet stoppen met BV geven!
 
hey mensen

die van mij is ook bezig met tandjes krijgen maar zit nu met handen int haar niks helpt hij huilt de hele dag en savonds/snachts is het helemaal een drama!! misschien hebben jullie tips?
 
Hey yminlove,
Er zijn verschillende middeltjes bij de drogist te verkrijgen die verdovend op het tandvlees kunnen werken. Onze kleine man heeft ook altijd best wel last als er een tand door komt. Vaak hoge koorst en gelijk snip verkouden. Wij geven hem dan paracetamol en dan zakt de koorst en pijn. Wel is hij altijd zeurderig en huilerig, daar is helaas niks aan te doen. Ook zijn zijn billen altijd gelijk dan helemaal stuk door de zure poep. Sudocreme en bepanthen helpen dan niet bij hem, het enigste wat bij hem helpt is Mazena. Klinkt een beetje gek, maar zijn billen zijn dan altijd binnen 1,5 dag weer helemaal dicht!
Het is erg vervelend als ze er zo'n last van hebben, maar helaas niet heel veel aan te doen.
Heel veel sterkte!
Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan