Help; eet hij niet toch veel te weinig?

A

Anoniem

Guest
Dames, hier een vraag van een beetje bezorgde moeder.
Mijn zoontje, nu 20 weken, eet vier keer op een dag (fles, Nutrilon) en hij neemt maar 180/200 cc. En dit is op een goede dag. Hij vind het halverwege de fles veel leuker om erin te blazen en te kletsen dan te eten.
Hij slaapt verder goed en is erg actief en vrolijk. Op het CB zeiden ze dat het voor zijn gewicht (ruim 7 kilo) voldoende is. Toch wordt ik bezorgd als ik jullie verhalen lees. Ik lees verhalen over kinderen van 4.5 maand die 5 x 200 nemen én een groentenhap én een fruithap!!! Eet mijn ukkepuck dan niet veeeeeeeeeeeel te weinig?
Probleem is, ik zou niet weten hoe ik hem aan het eten krijg! Voor een maand geleden at hij ook perfect (5 x 200), maar nu............
Kan iemand mij geruststellen en adviseren?
Ajg.

Hoi Ajg,
mijn dochter is ruim 5 maanden (ik ben de tel met weken allang kwijt..) en drinkt nog aan de borst. Ze drinkt nu 4x op een dag en krijgt nog geen hapjes bij. Ik weet natuurlijk niet precies hoeveel ze drinkt, maar als ze een fles gekolfde melk krijgt, dan drinkt ze 200-210 cc (alles wat ze krijgt, drinkt ze op, dat dan weer wel).
Dus heel veel meer dan jouw kleintje zal ze niet krijgen. Dus veeeeeeeeeel te weinig is het echt niet hoor!!! En gewoon te weinig denk ik ook niet, zeker niet als hij goed groeit!
En er zit echt héél veel variatie in hoor, hoeveel baby's drinken. Dus als je zoontje tevreden is en goed groeit, dan zou ik me geen zorgen maken!

Hopelijk heb je hier iets aan,
veel succes!

groetjes
Mandarijn

Hoi, ik kom van het zomerforum, mijn zoontje heeft nog nooit 5 flessen van 200cc leeg gedronken, zijn max is gemiddels 850 geweest, en nu zou hij 500cc moeten halen, ik mag blij zijn als het 300cc is. Hij vind het gewoon niet lekker, dus tja dan houdt het op, hij groeit nog steeds goed, komt nog steeds aan en hij is tevreden, dus maak je alsjeblieft geen zorgen, ieder kindje is anders, en tja jij en ik hebben er blijkbaar eentje die niet zoveel hoeft te eten!! Dus gewoon genieten....en het zijn periodes hoor, zo heeft mijn zoontje twee weken lang z'n papflessen haast niet gedronken en de laatste tijd drinkt hij ze allemaal weer leeg.....zolang het goed gaat, gaat het goed!!

Groetjes!

Hoi,

onze tweeling is nu ook ruim 5 maanden. Nick is altijd een moeilijke eten geweest. Lieke eet beter is ook wel te zien aan het postuur en gewicht.
Onze kids krijgen 4 x 210, maar  deze gaan er maar 2 van de 4 voedingen in. Bij de andere 2 voedingen laten ze altijd wat staan. Daarnaast krijgen ze wel fruit en groente. Zolang ze niet  meer gaan  huilen of gaan afvallen is er volgens mij niets aan de hand.
En het is inderdaad waar, het zijn periodes.
Onze oudste zoon was een ramp met eten, en nu gaat het erin al snoep.
Succes.

Miranda

quote: ajg schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-03-2008 10:23:58'));

Dames, hier een vraag van een beetje bezorgde moeder.
Mijn zoontje, nu 20 weken, eet vier keer op een dag (fles, Nutrilon) en hij neemt maar 180/200 cc. En dit is op een goede dag. Hij vind het halverwege de fles veel leuker om erin te blazen en te kletsen dan te eten.
Hij slaapt verder goed en is erg actief en vrolijk. Op het CB zeiden ze dat het voor zijn gewicht (ruim 7 kilo) voldoende is. Toch wordt ik bezorgd als ik jullie verhalen lees. Ik lees verhalen over kinderen van 4.5 maand die 5 x 200 nemen én een groentenhap én een fruithap!!! Eet mijn ukkepuck dan niet veeeeeeeeeeeel te weinig?
Probleem is, ik zou niet weten hoe ik hem aan het eten krijg! Voor een maand geleden at hij ook perfect (5 x 200), maar nu............
Kan iemand mij geruststellen en adviseren?
Ajg.

Beste AJG,
misschien dat je het bij ons hebt zien staan dat ons meisje 5x 200 ml kreeg, maar het blee dat ze gewoon andere voeding nodig had.
Nu krijgt ze 5x 170 ml maar dan voor hongerige baby's.
Dus niets mis met je kindje en met een paar dagen kan het weer volledig anders zijn hoor!

Groetjes

hoi mijn dochter is vijf maanden en ze eet ook te weinig flesvoeding maar ze groeit goed ze krijgt nog maar twee flesvoedingen en een bord pap en fruit en groentehapje

quote: sandan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-04-2008 20:18:41'));

hoi mijn dochter is vijf maanden en ze eet ook te weinig flesvoeding maar ze groeit goed ze krijgt nog maar twee flesvoedingen en een bord pap en fruit en groentehapje

Tjaah, ik ben bang dat we hier daar ook naar toe gaan, één vast hapje dan en 4 flessen want onze dame is onverzadigdbaar!

Hoi hoi,

Onze Julia is nu bijna 5 maanden.
Ze drinkt 4x200 cc flesvoeding. Op het pak staat ook: kinderen van 4-5 maanden; 4-5x 160-200 cc voeding.
Ze is erg tevreden en krijgt sinds een paar dagen fruithapje; zat net ervan te smullen. Ze zat sinds een week het eten uit onze mond te kijken....

Dus vlgs mij krijgt die van jou niets te weinig hoor!!

Terug
Bovenaan