Help; eet mijn kleine man toch te weinig?

Dames, hier een vraag van een beetje bezorgde moeder.
Mijn zoontje, nu 20 weken, eet vier keer op een dag (fles, Nutrilon) en hij neemt maar 180/200 cc. En dit is op een goede dag. Hij vind het halverwege de fles veel leuker om erin te blazen en te kletsen dan te eten.
Hij slaapt verder goed en is erg actief en vrolijk. Op het CB zeiden ze dat het voor zijn gewicht (ruim 7 kilo) voldoende is. Toch wordt ik bezorgd als ik jullie verhalen lees. Ik lees verhalen over kinderen van 4.5 maand die 5 x 200 nemen én een groentenhap én een fruithap!!! Eet mijn ukkepuck dan niet veeeeeeeeeeeel te weinig?
Probleem is, ik zou niet weten hoe ik hem aan het eten krijg! Voor een maand geleden at hij ook perfect (5 x 200), maar nu............
Kan iemand mij geruststellen en adviseren?
Ajg.

Hoi Ajg,

als er op het consultatiebureau wordt gezegd, dat het voldoende is voor zijn lengte, dan zou ik me geen zorgen maken. Zitten lengte en gewicht nog op dezelfde lijn als bij de vorige metingen? Dan is er vast niks aan de hand.
Als je zoon honger heeft, geeft hij dat zelf wel aan. Onze zoon is groot (volgens de curve volgt hij de +1 lijn) en heeft dus meer voeding nodig. Hij zit nog steeds op 4 - 5 voedingen van 210 ml + 7 schepjes Omneo (soms slaat hij de laatste voeding over). Hij is nu 23 weken en heeft gisteren voor het eerst een paar hapjes fruit en vandaag een paar hapjes worteltjes gehad. We hadden gehoopt het met alleen melk te redden tot 6 maanden, maar hij is duidelijk toe aan wat meer. Gewoon naar je zoon luisteren. Hij vertelt je zelf wel wat hij nodig heeft.
Geniet van je knul. Groetjes, Marijon

Mijn kleine man krijgt ook vier voedingen, weliswaar 210 + 7 schepjes nutrilon standaard. Maar gemiddeld drinkt hij denk ik 800 a 850cc per 24 uur. De laatste fles is wel een papfles (ongeveer 21:00). Volgens mij als ze meer nodig hebben komen ze vanzelf in de nacht wel. Hij is nu 4 maanden en weegt ongeveer  6 kilo. Hij zit op de onderste groei curve. Maar hij groeit met de curve mee, slaapt 's nachts goed en is alert en vrolijk. Dus ik denk dat ie wel genoeg binnen krijgt. Maar inderdaad goed naar je kindje kijken en je eigen gevoel volgen.

Terug
Bovenaan