Help! Elke nacht 3-4x krijsend wakker!!!!

A

Anoniem

Guest

Hij is net 8 maanden en sliep altijd van 8 tot 8 maar  sinds 4 nachten word hij 3-4 keer huilend wakker en als ik ga kijken huilt hij nog harder.. als ik hem dan uit bed haal is hij stil en na 10 min leg ik hem weer terug en valt in slaap.

Is dit tijdelijk? Moet ik hem laten huilen en voor hoe lang hij heeft bijna nooit gehuild wat moet ik doen? wat is het beste om te doen? is dit tijdelijk?

Ik weet even niet wat ik moet doen.
kent iemand dit graag tips, alvast bedankt.

Gr. Hanan

Hoi, ik heb hetzelfde probleem gehad en haal hem alsjeblieft niet eruit....vooral omdat ik lees dat hij harder gaat huilen wanneer hij je ziet.
Probeer hem te sussen zonder het licht aan te doen, doe de speen en ga weer weg...Hou het zo kort mogelijk, want hoe jong hij ook is, hij weet nu dat je hem eruit gaat halen.
Het word minder, hoor, bij mij huilt 'ie nu 2 keer per nacht.
Op een gegeven moment slaapt 'ie weer de hele nacht door, maar zolang even doorzetten en pas goed op jezelf door ook te rusten wanneer hij rust, anders word het erg zwaar.

Succes ermee,

Groetjes vonneg

Ik herken het helemaal!

Wij hebben dezelfde tactiek gebruikt als hierboven beschreven staat. Het is echt even doorzetten en niet leuk om je kindje zo'n verdriet te zien hebben.
Maar deze manier werkt wel...ons dochtertje slaapt nu ook weer de hele nacht door!

Succes,
Pienne

wij hebben dit ook gehad.
ik heb hem wel uit bed gehaald.
hij is nog zo klein en heeft mammas warmte en lichaamscontact nodig.
hij was echt overstuur en troosten in bed hielp niet.

ik vind dat je vooral moet doen wat je gevoel zegt.
als het werkt dat je hem in bed troost of juist uit bed, moet je dat doen.
kijk naar je behoeften van het kind en doe waar je jezelf goed bij voelt.
misschien heeft je kleintje verlatingsangst of een nachtmerrie gehad.
en in zo kort mogelijk houden dat hoeft niet te werken, als jij al weggaat voordat je kindje zich gerust voelt dan wordt hij alleen nog maar meer overstuur. daarom bleven wij juist wat langer bij hem zitten. het voornaamste is dat je kijkt naar de signalen van je kind

Ik zit net te kijken of ik iets kan vinden over dit onderwerp en zie ik dit berichtje staan. Sinds een paar nachten heeft mijn kleintje er ook last van. Hij is iets ouder (net 9 maanden), maar wordt vaak hysterisch wakker en wil dan ook echt niet meer in zijn eigen bedje verder slapen. Als ik hem in slaap heb gesusd en terug in bed wil leggen, begint het hele riedeltje weer van voren af aan. Met het gevolg dat ik hem dan toch maar in mijn eigen bed leg. Wij hebben tenslotte onze nachtrust ook nodig. Ik heb net even gegoogled en daar las ik dat baby's van deze leeftijd ook gaan dromen en dat het daardoor dus kan komen dat ze 's nachts erg onrustig zijn. We gaan er dus maar van uit dat het weer zo'n fase is waar we doorheen moeten.

het zal er wel een beetje van afhangen hoe hard je kindje huilt en dat kunnen we niet beoordelen.

Ik heb Bij Berend nu een paar keer de indruk gehad dat hij een nachtmerrie had, als ik op zijn kamertje kwam was hij vaak nog niet echt wakker terwijl hij lag te huielen. Soms helpt stilletjes sussen, soms niet en dan haal ik hem er uit om te troosten. En hij is het sindsdien niet vaker gaan doen.

Terug
Bovenaan