HELP! Erge kramp en nauwelijks poepen!

Onze dochter Daantje krijgt met de dag eerder last van krampjes tot lat in de avond/nacht. Ze gilt het soms uit van de pijn, terwijl het verder een heel rustig babietje is.
Daarbij komt dat ze heel erg ligt te persen/windjes te laten zonder dat er (veel)poep komt (heeft tot nu toe echt heel weinig gepoept en dan vaak met mijn hulp dmv thermometer, als ze het echt heel zwaar heeft). Ik denk dat het samen hangt allemaal.
Wel gek; haar poep is niet echt dik, wel plakkerig, maar toch krijgt ze het er schijnbaar niet uit.
Op advies van cbureau overgestapt van Friso Standaard op Friso Comfort (ik kan geen borstvoeding geven ivm medicijngebruik), ik dacht zelf eerder (na wat speurwerk op internet) aan Nutrilon Omneo, specifiek tegen obstipatie; FRiso comfort is tegen spugen en krampjes. Mijn ervaring met anti-spuugvoeding is vaal dat de ontalsting weer dikker wordt, maar volgens de mw van het cbureau niet en leek haar niet verstandig op heel ander merk over te stappen....zuuuucccht..was t even vergeten van die krampjes. Nu ook maar begonnen met infacol, iemand ervaring daarmee?
Morgen, op advies van cbureau naar huisarts, om peristaltische bladibla van de darmen na te laten kijken. Hopelijk komt daar wat uit, wanhoop nabij!

Liefs, mamma van Daantje
Cross my fingers, want dit is echt heel erg zielig!

Ik geef tegen krampjes sab simplex druppels. schijnt ook de stoelgang te stimuleren. onze dochter heeft ook problemen met het poepen, zit soms een week tussen maar dat mag schijnbaar bij bv.
sab simplex is homeopathisch en alleen in Duitsland te koop maar hier gebruikt eigenlijk iedereen met een baby het.

sterkte!Laat je nog ff weten wat de huisarts zei?

Hoi mamavan daantje.
Weet je wat ook een beetje helpt tegen krampjes.infacol.
Je kunt t gewoon bij kruitvat of noem maar op kopen.
Je geeft ze per pipetje een beetje voor t flesje.
Gebruik t zelf bij onze kleine meid.
Dus ik zou zeggen probeer dat eens.
Het helpt wel,naar een paar dagen zijn de pampers opzich best wel goed gevuld...
Liefs

ja ik heb ook infacol gebruikt maar bij bjorn werkte het niet....
ik heb idd de flessen van dr brown
ja echt waar die werken!!!!! je kunt ze halen bij prenatal...
meid doe het, ga deze halen want het zijn super flessen....
verder gebruik ik daarnaast nog van vsm cina baby en deze combi doet bjorn het super op!

dit adviseerde dekinderarts ook bij mij...
cinababy of infacol of friso comfort en hij had nog 1 ding opgeschreven maar die weet ik even niet meer.

verder kun je er niks aan doen zei hij, ja met 3-4 mnd gaat het vanzelf over.....
wat verder nog helpt is in badje doen, op je arm leggen met het hoofdje naar beneden en de buik op je arm, over het buikje wrijven, en bij bjorn werkt zn tut....
maar ja deze dingen zul je denk ik allemaal wel weten....?

succes ermee meid, het is dus even zoeken wat bij jullie meiske werkt

oja tegen het poepen...ik deed bij onze dochter (is wel 7 jaar terug) 10 cc extra water in de fles.
gewoon dezelfde hoeveelheid voeding aanhouden en alleen extra water erin.
ik heb ook nog olie druppels erin gedaan maar hoe of wat precies weet ik niet meer maar wie weet weten ze dat bij het cb wel?

Ben blij met deze tips zeg! Julia heeft ook geregeld krampjes. Ze poept wel goed, maar vaak maar een klein beetje en ze laat echt veel windjes.
Ze is nu 12 dagen oud en ik kijk het nog een paar dagen aan.Ik geef borstvoeding en deze is inmiddels goed op gang gekomen. Dit duurde even, dus dat kan ook de reden van de krampjes zijn volgens de kraamhulp. Julia moest ineens veel meer melk verteren. Maar als het maandag niet minder is ga ik ook maar de infacol of de vsm cina-baby proberen.

Hi Ladies,

Dank jullie wel voor alle tips.

Ben Infacol gaan gebruiken en overgestapt (van Friso Standaard) op Friso Comfort en het resultaat was twee dagen geweldig! Aan welke van de twee factoren t ligt weet ik niet, maar sinds de Infacol hoor ik duidelijk lucht ontsnappen ;-) dus heb er vertrouwen in.
Goede poepluiers en kramp weg...!
Die dr. Brown's fles werkte bij mij niet, ook niet wat betreft drinken; ze kreeg de melk er bijna niet uit (kwamen we later achter, door er zelf aan te zuigen). Toen ik weer terug ging naar de Avent fles met 3 standen speen (Friso Comfort is dikker) dronk ze ineens wel voldoende en veel sneller.
Vanavond weer kramp, maar dat houd je toch een beetje en een kind is geen exacte wetenschap haha, ik ben al heel erg blij.
De huisarts hoorde niets verontrustends aan de darmen en raadde ook Friso Comfort aan...infacol kende hij niet, maar hij keurde t goed. Hij zei vooral even af te wachten en niet teveel te gaan switchen met voeding en/of flessen. Vooral bij flesvoeding duurt t langer voordat het darmstelsel van zo'n kleintje een beetje gewend is....

Nogmaals dank en ik hoop dat iemand anders er ook nog wat aan heeft!

Terug
Bovenaan