help even!!

dag mama's,

ik ben de trotse mama van mick die morgen 5 wkn is.
hij heeft 3 wkn borstvoeding gehad en nu de fles.
hij krijgt nu 135cc maar nog wil hij wel is om de 3 uur komen 4 uur redt hij net,
ik geeft hem nu nutrilon standaard maar dan zit hij dus wel nog op de 6 voedingen per dag.
nu zag ik ook dat je voor hongerige baby's nutrilon hebt zal mick dat moeten hebben??
en moet je dat dan iom het cb geven of kan je dat ook zelf doen?!

mick woog vorige week 4420gram   en is 54 cm,
alvast bedankt

teddyboy

ik kan het me niet meer precies herinneren, maar volgens mij is het heel normaal als je kindje bij 5 weken om de 3 uur komt om te eten. Ik zou gewoon bij de gewone nutrilon blijven. Ik denk dat de andere nutrilon echt voor  kindjes is die heel erg vaak komen om te eten en niet tevreden zijn  na een voeding. Maar het klinkt mij alsof jou kindje het prima doet. Hij/zij (sorrie, niet goed gelezen) geeft vanzelf wel aan wanneer er iets meer tijd tussen kan gaan zitten.

Groetjes,
Mienetje  

Je kan hem ook iets meer geven?
Volgens mij is het idd op deze leeftijd normaal om nog 6 voedingen te krijgen.
Ik zou ook niet te snel op een forte-voeding overgaan, maar eerst even proberen om hem iets meer te geven.
Sil

Mijn ventje heeft gewoon 6 voedingen gekregen tot hij 8 weken oud was hoor! Zelfs nu hij ouder is kan hij overdag niet langer dan 3-4 uur zonder eten!
Dus als hij op deze manier tevreden is?? Gewoon zo laten. Of inderdaad iets meer proberen te geven (maar bij ons hielp dat nooit om de periode tussen flessen op te rekken, hoor!), je mag maximaal 1 liter FV per dag geven. Die regeltjes van zoveel per kilo, dat zijn maar richtlijnen... sommige kindjes willen het graag anders.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (22 weken)

Terug
Bovenaan