Help!! Feta en Boursin

Help!!!!

Ik weet niet of ik dit mag eten. Weten jullie dat wel?  Ik heb van de week een heerlijke griekse salade gegeten maar weet niet of ik beter had kunnen laten.

Gr. Sonel
 
Hoi Sonel,

Alles wat gepastauriseerd is mag wel en volgens mij is dit bij verpakte feta het geval.
Je mag geen kaas waar Schimmelcultuur op staat, ook als rauwe melk vermeldt staat kan je het beter laten staan.
Je mag best veel soorten kaas, ga maar voor het schap in de supermarkt staan en kijk wat er op de verpakking staat (heb ik ook gedaan).
Je hoort vaak het woord Crue au lait vallen. Maar je kunt het in de supermarkt niet vinden (ik niet in ieder geval). Volgens mij is het Nederlandse woord hiervoor Schimmelcultuur.
 
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Ginny
 
Hoi,

in Nederland moet op kaas staan als het gemaakt is van rauwe melk (au lait cru) en als dat er staat, mag je het niet hebben. Als er niets op staat, mag je het dus gewoon eten. In de supermarkt is inderdaad bijna niets te vinden met rauwe melk, maar kijk toch even voor de zekerheid.
Heb je de salade niet zelf gemaakt, dan weet je het dus niet zeker. Maak je dan ook niet al te druk,  een keertje een foutje is niet meteen een ramp. Krijg je rare verschijnselen als griep en diarree, laat je dan even onderzoeken door de huisarts, het kan een symptoom zijn van listeria of toxoplasmose en dat kan schadelijk zijn voor je baby.

groetjes, Ellen
 
Terug
Bovenaan