Help! Fles weigeren...

Heeft iemand ervaring met een flesweigeraar? Ik ben vorige week begonnen met flesje geven, Amber had al 2 x eerder uit een flesje (borstvoeding gedronken). Geen probleem, ging erin als... melk.
Maar nu wil ik gaan afbouwen en mevrouw wil absoluut niet uit de fles drinken! En ik wil zo langzamerhand wel wat meer vrijheid....
Heb al geprobeerd: Bibifles, Aventfles, brede speen, kersspeen, borstvoeding in de fles, Nutrilon, Nutrilon met wat rijstebloem, ik, mijn man, oma... Ik weet het niet meer!
Het gekke is dat ze vanaf het begin ook geen fopspeen wil. Ze duwt die met haar tong uit haar mond alsof ze het vies vindt. Dit doet ze dus ook met de fles. Het lijkt wel of ze met haar tong geen goede beweging maakt, er gaat meer langs haar mondje dan erin...
Wie kan mij nog tips geven?
Groetjes,
Sonja

hallo,
wat vervelend zeg. in het ziekenhuis geven ze bijvoeding met een cupje (met zo'n soort schenktuitje eraan) misschien wil ze dat. ik weet niet waar het te koop is misschien in een thuiszorgwinkel. Succes knof

Hoi Sonja,

Misschien vindt ze het gevoel van plastic in haar mond gewoon vies? En als je de tuit nou eens in moedermelk doopt, zodat ze wel haar favo drankje proeft zodra ze die vieze rubber speen in haar mond krijgt? Misschien is het gewoon een kwestie van wennen...

Groetjes,

Eveline

Hoi Sonja!

Hier een tip! Je zei dat bv-fles wel drink toch? nou bij mij doet mijn zoon dat dus en ben eerst andere spenen geprobeerd enz..... Reden kv te geven is dat mijn bv er snel terug loopt.

Maar wat goed help is diksap eerst te geven (50cc), vinden ze erg lekker (mijn zoon is 4 maanden maar gaf het al veel eerder) zodat ze wennen aan de speen en fles.
Je zei ook dat je rijstebloem hebt geprobeerd maar ook die van vanille? Die maskeert de smaak van kv? De speen die bij mijn favo is is die van eigenmerk kruidvat is geen ronde speen maar vlakke (zoals een fopspeen). En (was ik erg vind klinken en geen goed moeder gevoel geeft maar erg goed help is) hem/haar (sorry weet het niet meer) laten uithongeren (max 2 uur laten dan hij/zij normaal drinkt)

Maar je moet het wel blijven volhouden tot hij/zij (?) goed drinkt, duurde bij mij zeker 4 weken. Helaas lukt het nu niet meer omdat hij ziek was en niks anders  mocht bijgeven, dus weer opnieuw beginnen.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt, volhouden is zeer belangrijke!!!!!! Ook al kan het lang duurden geef het nog niet op!

grt suuz mv joshua 8-2-07

p.s schrijfwijze niet helemaal correct is lastig met een baby op arm,

Terug
Bovenaan