• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Help!! flessen niet leeg en nachten wakker

He hallo allemaal,

Onze dochter is van 1 aug. Na een perfecte start ging het snel achteruit. Helaas heel snel gestopt met bortsvoeding overgegaan na flesvoeding. H.A. Maar onze dame drinkt de flessen niet leeg waardoor we iedere nacht steeds met een huilend kindje liggen. Na een uur rekken met een speen toch maar een klein flesje erin. Maarja zie dan maar weer eens in slaap te komen.

Floor is heel veel ziek verkouden, benauwd, al een keer in het ziekenhuis geweest met een bloedend oortje enz. enz. Maar Floortje blijft vrolijk en lief lachen naar iederen dan zeggen de mensen aah het zal wel mee veel moet je kijken hoe ze lacht.

Hier ons rimte
Rond 7 uur half 8 een fles 180 cc met een schepje bambix
10.00 uur fruithapje
na bed
12.00 fles 180 cc met een schepje bambix
16.00 fles 180 cc met een schepje bambix
17.30 groente hap
19.00 fles 180 cc
tussen 3 en 5 uur is ze meestal wakker s'nachts
fles 90 cc als ze een uur lig te jammeren en huilen.

Meestal drinkt ze haar flessen niet leeg. Ze laat dan zeker de helft staan. En slapen pffff die wil echt niet. Onze eerste dochter sliep drie keer op de dag maar Floor 1 x 2 uurtjes misschien en s'middags nog een half uurtje.

Een heel verhaal iemand nog tips. O ze groeit wel heel goed.

Gr.
 
hoi hier een september mama,
onze dochter slaapt verder wel goed maar drinkt de laatste 2 weken slecht [vind ik] krijg haar laatste fles echt niet meer in ze krijgt 4 maar de laatste maar een drup ze krijgt over de dag verdeelt 700 ml en een half potje fruit&groente..gelukkig slaapt ze s nachts wel door.
mischien kun je het iets verplaatsen de laatste fles iets later?
mijn dochter is soms s nachts ook wel even wakker maar valt gelukig wel gauw weer in slaap.
 
Ik geef altijd nog een fles voordat wij naar bed gaan, misschien heeft ze die dan toch nog nodig om heel de nacht door te slapen? Het is moeilijk he, konden ze soms maar praten om te zeggen wat er precies aan de hand is;) Overdag slaapt ze ook niet veel dus dat kan het ook niet zijn.. Wie weet is het even een periode en is het zo weer over.. Succes!
 
Hoi,

Bedankt voor jullie berichtjes. Was de laatste voeding vergeten rond tien elf uur. Ik ben vandaag naar de dokter en naar de fysio geweest het blijkt nu dat ze heel veel spanning op haar nekje heeft. Hopelijk wordt het met behandelingen van de fysio allemaal iets beter.

Gr,
Miran
 
Mag ik vragen waarom je bij elke voeding 1 schep bambix bij doet. Als ze de flessen niet leeg drinkt dat denk ik dat de bambix niet bevorderlijk is.

Hier ook een mannetje wat moeizaam de nacht door komt. Ook vaak rond 5 uur eruit voor een speen. Eerst was het een fles, maar nu kunnen we het rekken tot 7 uur. Helaas wel een aantal eruit, maar nu moet ik ook zeggen dat hij een afwijking heeft aan zijn darmen. Vermoed dat dit ook geen goed doet aan zijn nachtrust.

Ik geef trouwens alleen in de laatste fles bambix 3 schepjes.
 
Hier ook een periode gehad dat hij zijn flessen niet leegdronk en veel wakker was 's nachts.
We zijn toen 2x naar de osteopaat geweest (ook spanning in de nek) en het was over. Had ik dat maar eerder gedaan!!!!!!

Daarna ook een poos gehad dat hij zijn flessen niet leegdronk (kreeg toen 5). Toen hebben we de flessen voller gemaakt en 1 fles eraf gehaald en het was in orde. Was ook het advies van het CB, zodra hij meer dan de helft van de laatste fles liet staan, aanpassen!
Op het moment drinkt hij de fles van 15:00 niet leeg, dus hij zal wel richting de 3 flessen gaan straks.
Hij slaapt nu niet elke nacht door, maar dat komt doordat hij snipverkouden is.

Derkjan krijgt nu 4 flessen van elk 210 water en 7 scheppen.
Schema:
06:30 fles
10:00 fruit
11:00 fles
15:00 fles
17:30 groente
19:00-19:30 fles met 3 scheppen rijstebloem

Wat hierboven ook gezegd wordt, ik zou niet door elke fles bambix doen. Het verdikt toch en vult daardoor ook meer.
En misschien is een speen met een groter gaatje een idee?
 
Terug
Bovenaan