Help!!! Flessenweigeraar

Hey,

Ik heb even een groot probleem.
Dani is van 8 maart en dronk tot vorige week maandag gewoon de fles op het KDV, maar vanaf vorige week vertikt ze het om de fles te drinken. Ze begind heel hard te gillen en te krijsen. Ik heb thuis ook geprobeerd om fles te geven maar ze wil gewoon niet. Heb ook al een andere fles geprobeert, maar het resultaat is hetzelfde. Ik geef 's morgens om 7.15 BV en dan gaat ze naar het KDV. Ze zou daar dan om 11 en om 15 uur de fles moeten maar wil niet. En drinkt hooguit 10 ml. Veel te weinig dus. Ze weegt 6 kilo. Op de dagen dat ik thuis geef ik BV. Ik denk dat ik vanaf morgen maar moet gaan proberen om eerst fles te geven en lukt dit niet dan toch maar de borst.
Heeft iemand nog goeie ideeen en weet iemand hoelang een kindje zonder voedingen kan/mag overdag??

Groetjes Patries

hoi hoi!

Swen was ook een giga flesweigeraar, maar hij heeft nooit goed uit een fles gedronken, dus een ander probleem.

wij hebben na veel geprobeer, eindelijk succes met de fles genaamd: breastflow.
ook is er bij ons een babyconsulente op bezoek geweest. daar kregen we veel tips van.

ik zou zeggen: google eerst op flesweigeren en probeer zelf wat dingen uit.
blijf rustig en zodra de kleine aangeeft dat ie niet meer wilt, dan ook de fles  weghalen.
ik heb wel een plan van aanpak van de consulente op papier, als ik tijd heb, zet ik dat er vandaag of morgen even op.

veel succes en maak je niet druk om de  voeding, die haalt ze dan 's avonds/ 's nachts  bij jou wel in. niet raar staan kijken als ze dus dan een keer extra wil drinken!

groetjes Carina

Hey Carina,

Ik heb de verhalen van Swen  gevolgd en was  erg blij dat ik dat probleem gelukkig niet  had.  
Ik  ben meteen maandag met de voeding van 7 uur aan het oefenen gegaan met de fles en ze heeft redelijk gedronken uit de  fles. Ik dacht dat gaat goed!! Om  half 11 weer fles en weer goed. Dinsdag om 7.15   11.30    15.00   ging het helemaal super. Ik had geen puf meer om om 7 uur weer fles te geven dus toen bv gegeven. Om half 10 heeft mijn vriend de fles gegeven en ook dat ging goed. Dus vanmorgen met goeie moed weggebracht naar het KDV. Ze was aan het lachen en ik helemaal vrolijk naar mijn werk. Ik denk om  12.30 laat ik och eens even bllen  hoe het gaat. DRAMA!!!! zodra de fles in de buurt komt zet ze het weer  op een gillen.  Mijn  vriend was vanmiddag vrijdus ik heb haar maar opgehaald en bv gegeven en hopen dat het goed zou gaan als mijn vriend  de fles geeft. En ja hoor in 10 minuten fles op.
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat ze alleen de fles van ons wil.  Maar heb geen idee hoe we daar wat aan kunnen doen.  

Zou een  babyconsulente daar antwoord op hebben en hoe kom ik aan een telefoonnummer daarvan??

Groetjes Patries

ik weet niet of een babyconsulente jou kan helpen.
maar je kunt natuurlijk altijd bellen...
de "mijne" heeft een website... babybegeleiding.nl maar waarschijnlijk zit er ook wel iemand in jou regio.

het lijkt erop dat er iets op het kdv is waardoor ze niet wil drinke... misschien te druk? geen idee hoe dat daar gaat hoor, maar als er veel indrukken zijn, kan ik me voorstellen dat ze neit goed drinkt.

ach met swen gaat het drinken steeds beter, al heeft hij aan het eind van de dag toch wel wat in te halen hoor. maar dat neem ik maar voor lief.
groetjes en succes!

Hey Carina,

We hebben de oplossing gevonden. Ze krijgt op het KDV nutrilon. Had van iemand gehoord dat ze dat misschien wel zou pakken omdat ze dat niet met mij associert. We hebben dat geprobeerd en het gaat weer super. Drinkt de flessen mooi leeg. Ben weer hlemaal gelukkig.

Groetjes Patries

Terug
Bovenaan