HELP, FSH 12,7, wel goede eisprong en regelmatige cyclus

Hallo,

In 2007 dermoidcyste en 2/3 van eierstok verwijderd en lichte endometriose weggebrand op mijn blaas. Nu 1,5 jaar bezig om een kindje te krijgen. Uit bloeduitslagen blijkt mijn FSH 12,7 te zijn. Heb wel een goede eisprong en een regelmatige cyclus (27 tot 30 dagen). Wel maar 1 of 2 dagen bloedverlies. Ben 31 jaar. Bij eerstevolgende cyclus een AFC echo (om te kijken wat mijn eicelvoorraad nog is) en nog een keer bloedprikken om FSH weer te meten. Wederom in december een laparoscopie om na te gaan of er sprake is van endometriose danwel verklevingen van eileider etc.

Vraag: Is 12,7 FSH al te hoog bij mijn leeftijd om via de natuurlijke weg zwanger te worden rekening houdend met het feit van een regelmatige cyclus en wel een goede eisprong (volgens de fertiliteitsarts)? Of is deze waarde al zo hoog dat alleen IVF nog mogelijk is (met eigen eicel/donoreicel)? Kan iemand mij helpen?

Ik hoop op een reactie om wat rust te kunnen krijgen. Speuren op internet geeft tegenstrijdige berichten.

Groet,
Julia

jammer dat er nog niemand heeft kunnen reageren op je vraag
ook ik kan je helaas niet helpen maar wilde wel even vragen of je misschien inmiddels al wel antwoord op je vraag weet?? en hoe het met je gaat??

groetjes moekje

Hoi Moekje,

Wat lief vind ik dit van jou! Ik was inderdaad wel teleurgesteld dat er geen reactie kwam al begrijp ik dat dit voor veel mensen ook moeilijk te beantwoorden is als je er zelf niet mee te maken hebt. Ik heb inmiddels de arts in het ziekenhuis gesproken en hij gaf aan dat mijn FSH wat hoger is dan dat ze eigenlijk graag zien, maar dat ze van deze waarde niet zenuwachtig worden. Gelukkig maar dus ben wel gerust gesteld. Nu volgend weekend mijn NOD en dan moet ik bellen voor die echo om mijn eicelvoorraad te bekijken. Dan een week later die kijkoperatie/laparoscopie om te kijken of mijn eileider open is. Spannend allemaal dus. Ik hoop dat ik volgend weekend niet ongesteld word en dat we dan ZWANGER zijn en ons wachten wordt beloond en alle onderzoeken waar ik best tegenop zie niet meer nodig zijn.

Duimen dus! Doe ik ook voor jou, want jij hebt je NOD ook volgend weekend he?

Groetjes,
Julia

hoi hoi

ja ik heb de 29ste mijn NOD
dus jij mag bij ons op het wachtbankje zitten??
gelukkig toch een beetje een positief bericht gelukkig van je gyn.
ik duim mee dat al die onderzoeken niet nodig zijn en we allemaal naar het andere forum over mogen

succes

groetjes moekje

Terug
Bovenaan