HELP....... Geen harttonen

Hallo dames,

Ik had vandaag een afspraak bij mijn verloskundige, alles was eigenlijk goed (bloedruk enzo), maar toen hij ging voelen zei hij al dat het nog erg ver zat, toen hij daarna naar de harttonen ging luisteren kon hij niks vinden. Het kan nog een beetje aan de vroege kant zijn zegt hij. En ik heb te kampen met overgewicht en daardoor wordt het ook wat lastiger. Nu moet ik met twee weken weer komen en dan zal hij het nog een keer proberen, kan hij dan weer niks vinden dan mag ik dan voor een echo. Dat worden dus twee stressvolle weken. Ik voel wel dat mijn buik groeit en ik heb ook nergens last van gehad zoals krampen en bloedverlies ofzo. Met 8w2d heb ik een echo gehad en daar hebben we het hartje wel zien kloppen.

Hebben jullie wel eens zoiets gehoord of zoiets misschien meegemaakt, zou fijn zijn om wat positieve  verhalen te horen dan zijn de komende weken misschien iets minder stressvol......

Liefs Natasja

hoi
ik had dinsdag 10+5 ook een afspraak bij de verloskundige

ook ik heb overgewicht en ze kon geen hartje horen maar had meteen daarna afspraak bij de gyn en het hartje klopte gewoon dus ik zal maar niet te ongerust zijn hoor..waarschijnlijk horen ze het over twee weken wel ..

gr thonny

Pffff ik hoop echt dat je gelijk hebt....

Ik ben net thuisgekomen en ik heb meteen de zwangerschapskaart van de eeste opgezocht. De eerste keer dat ik toen naar de verloskundige ben geweest was ik bijna 16 weken. Wel aan de late kant dus, maar toen kon hij de harttonen ook horen. En ook toen had ik overgewicht. Maar dat was natuurlijk wel weer een aantal weken later.
Ik hoop dat het over twee weken wel te horen is, maar het zit me helemaal niet lekker man!!

In elk geval bedankt voor je reactie, fijn om te lezen....

Natasja

het kan idd nog te vroeg zijn, bij mijn zoon moest ik met 11 en 3 voor het eerst naar de vk die zei al als ik geen hartje vind geen paniek het kan nog te vroeg zijn. Ze konden hem bij mij wel vinden maar heel zachtjes, maar ik heb geen overgewicht(nu inmiddels wel iets  maar toen nog niet haha)

Hey Natas,

Kan me voorstellen dat je even schrikt, maar als hij zich zorgen zou maken had hij je wel doorgestuurd voor een spoed-echo, heb inderdaad vaak gehoord dat vanaf 12 de harttonen goed te horen zijn.

Grappig trouwens, een mannelijke verloskundige!

Groetjes Jannie

Hoi,

Ik ben dan wel van het zomer2006 en maart2009 forum, maar wilde je hier toch even komen geruststellen..

Toen ik 11 weken zwanger was heeft de verloskundige ook naar het hartje geluisterd en kon ook niks horen/vinden. Nu zat mijn baarmoeder al iets hoger en is het dus wat lastiger zoeken.. Ik vond het wel een beetje naar, vooral omdat ik hiervoor 2 miskramen heb gehad. Máár ik had al 2 goede echo's gehad en zou de week erna nog een krijgen, ik blij natuurlijk. Ook de echo die volgde was goed.

Nu ben ik vanmorgen weer naar de VK geweest en toen heeft ze weer geprobeerd naar het hartje te luisteren en met flink wat zoekwerk kon ze het vinden!!   Maar soms was het weer heel vaag/zacht. Het is inderdaad maar net waar de kleine ligt en waar ergens je baarmoeder "verstopt" zit. Ik heb nú dus voor het eerst het hartje mogen horen en das heerlijk!!!

Dus wees gerust.. als je iets "flinker" bent ( en ja, bij mij zit er wat (veel)  oud zwangerschaps-spek op de buik, grrr..  ) is het hartje nu eenmaal moeilijker te vinden. Dus geen zorgen!! Je bent niet de enige!

Esmé mv Kay

(13,4 wk zwanger)

Ik ben van het maart-forum, maar heb hetzelfde gehad. Met 12 weken een goede echo en met 13 weken kon de vk geen hartje vinden. Ik helemaal in paniek en ze stuurde me door voor een echo. Ons Priegeltje deed het hartstikke goed. Maar wat bleek, het kindje zat al heel hoog, ter hoogte van mijn navel. De vk zocht bij mijn schaambeen. Als ze dus iets hoger had gezocht, had ze het hartje wel gevonden.

Terug
Bovenaan