Help, geen idee wat er inene is

Hi mama’s,

Mijn dochtertje van 6 maanden heeft de laatste twee weken ineens dat zij snachts wakker wordt rond 3 uur en dan niet meer gaat slapen tenzij ik haar bij ons in bed til en ze in mijn armen ligt. Ze wordt wakker doordat mevrouw heel trots is dat ze op haar buik kan rollen maar dit doet zij dus ook in haar slaap. Ze wordt dan wakker en wil dan echt bij ons in bed.

Ze was tot 6 maanden een goede slaper en sliep ook met gemak in haar eigen bedje en heeft nooit gehad dat ze perse bij mama of papa wilde liggen in bed. Ik vraag mij af of jullie weten of dit een fase is en zo niet, wat kan ik ertegen doen?

Goed om te weten: als we haar laten in de ledikant begint ze uiteindelijk met huilen want ze kan nog niet omrollen van buik naar rug. Ik zou dus ook graag willen weten of jullie tips hebben om dat omrollen iig te stoppen als ze slaapt haha.

Het is een fase. Ik zat rond die tijd ook met mijn handen in het haar. Mijn dochter werd rond half 4 wakker en bleef gewoon anderhalf uur wakker, zonder eten te willen, zonder poging tot slapen. Wat is er dan he? Ga slapen! Haha Maar dat ging allemaal geleidelijk aan weer wat beter. En sinds 8 maanden slaapt ze ineens regelmatig van 7 tot 6. En die van mij was niet zo'n goede slaper. Het ging beter toen ze kon tijgeren en fysiek er moe werd. 
Wat ik deed: niks anders dan normaal. Ik kwam haar gewoon troosten als ze erg huilde, en liep weer weg als ze rustig lag. Geen licht aan, geen herrie maken, niet uit bed halen (tenzij helemaal stik overstuur natuurlijk), niet teveel kletsen. Gewoon in slaap sussen. En soms lag ze dan anderhalf uur wakker in bed, kletsen, draaien, af en toe huilen (en dan troostte ik dus even liggend), weer kletsen... Tot ze uiteindelijk weer even een uurtje sliep. En soms werkte niks, raakte ze overstuur. Dan probeerde ik eerst een flesje, daarna bij ons in bed. Gaat echt wel over zodra ze leren dat doorslapen vet lekker is. 
Over dat rollen: hier kon ze 5 weken later ook goed terugrollen. Soms gaat dat sneller, maar er kunnen wat weken tussen zitten. Wat je kunt doen om het te oefenen is: speeltje schuin boven haar houden, zodat ze met haar arm omhoog moet reiken, terwijl ze haar bovenlichaam kantelt. Zo traint ze de beweging die nodig is, en worden die spieren sterker. En dan kan ze uiteindelijk gecontroleerd terug op haar rug rollen. Niks forceren hoor. 

Terug
Bovenaan