HELP, geen nachtrust meer

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Onze dochter is 3 mnd oud en werd s ´nachts wel even wakker voor de nachtvoeding maar sliep daarna weer. Ze heeft zelfs 2 weken s ´nachts doorgeslapen.  Maar sinds een aantal weken heeft ze haar hele schema omgegooid en wordt ze wel heel vaak wakker s ´nachts en komt dan zelf niet meer in slaap, dus aai ik haar over haar hoofdje en valt ze weer in slaap. Rond 03.00 heeft ze honger en krijgt ze bv. Rond 04.00 a 05.00 is ze klaar wakker. Wij proberen zoveel mogelijk rust en regelmaat erin te houden. Als ze overdag moe wordt gaat ze naar haar bedje, daar huilt ze 5 min en valt dan in slaap. Na ongeveer 30 min is ze weer wakker.
Ik geef volledige bv en voed op verzoek.

Hebben jullie nog tips, want dit trekken we niet langer zo. Overdag is er ook geen tijd om te slapen en een beetje slaap heeft een mens toch echt nodig. Ik ga binnenkort weer werken en zie daar echt tegenop aangezien ik geen energie meer heb.
Het zou zo fijn zijn als ze haar "oude" ritme terug zou kunnen krijgen en wij weer een beetje slaap kunnen krijgen.

ps. De ene nacht ga ik er voor haar uit en de andere nacht mijn man. Maar omdat het huis toch enigszins gehorig is slapen we allebei  niet meer.

Groetjes Sylvia

Hoi Sylvia,

Ik heb dit ook meegemaakt met mijn zoontje... hij slaapt ook regelmatig door (hij is nu bijna 3 maanden) maar af en toe wordt hij eerder wakker. Hij heeft zich dan waarschijnlijk met z'n eigen handen wakker "geslagen".
Hij heeft dan ook helemaal geen honger.
Ik heb daarom navraag gedaan bij het consultatiebureau en die hebben me laten zien hoe ik 'm kan inbakeren met een hydrofiele luier en luiertape (alleen de armen) zodat ie weer rustig wordt en de nacht doorslaapt.
Ik moet zeggen... het werkt echt!
Dus als ik je advies mag geven: ga even langs bij het consultatiebureau en vraag hoe je kunt inbakeren.

Succes ermee!!

Groetjes,
Marga

Hoi,

Als je kindje 's nachts wakker wordt, huilt je kindje dan? Of is het kletsen?
Je schrijft namelijk dat je op verzoek borstvoeding geeft. Als je kindje na een uur alweer wakker is, vraag ik me af of er wel voldoende voedingsstoffen in de melk zit.

Om dat uit te proberen zou je de laatste voeding, fles voeding kunnen geven. Dan kolf jij de melk af en stop je in de vriezer.
Als je kindje dan doorslaapt, ligt het daaraan en wordt je kindje toch wakker weet je dat ook weer. Kwaad kan het in elk geval niet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!

Dank voor jullie reacties en tips(en voor die eventueel nog volgen) ,

Hoi Marga,
Ook op aanraden van het cb ben ik deze week gaan inbakeren. Wat een verschil, thanks voor je tip want ze slaapt een stuk beter. s ´Nachts komt ze nu nog maar 2x. Ze vindt het helemaal niet erg om ingebakerd te worden en is helemaal tevreden als ik haar ingebakerd in haar bedje leg.
Door het inbakeren is ze wel echt wakker als ik haar bv geef, dus dat is ook goed.

hoi Sunshine,
Zoals ik hierboven al schreef was ik deze week op het cb en die zeiden inderdaad dat doordat ik geen energie meer heb, waarschijnlijk mijn bv niet genoeg voeding heeft. Ik heb nu door het inbakeren ook mijn rust kunnen krijgen. Ik moest nog een keer op het cb komen deze week om te kijken of onze dochter in gewicht was toegenomen (maw of ik nog genoeg voeding heb). Gelukkig heb ik genoeg voeding. s ´Nachts komt ze nu nog 2x, maar ik denk dat ik je tip ga proberen om haar een fles rond 22.00 te geven. Kan natuurlijk best dat dan mij bv niet genoeg voor haar is?
Door het inbakeren is ze wel echt wakker als ik haar bv geef, dus dat is ook goed.

Groetjes Sylvia

Hoi hoi

Ik zit in het zelfde schuitje, voedde ook op verzoek(fles)

Mijn zoontje is nu 4,5 maand en slaapt s'nachts nog niet door.
In het begin kwam hij 1x in de nacht, wat nu al weer 2x wordt!

09.00 uur  180 cc hierna slaapt hij soms 1.5 uur
12.30 uur 180 cc s'middags slaapt hij soms ook 2 uurtjes
16.30 uur 180 cc hier laat hij soms wat van staan.
18.30 uur 180 cc soms pap en dan nog wel eens 60 cc melk en gaat naar bed
22.00  uur 180 cc
 en dan vaak s'nachts nog.
Laten huilen heeft geen zin en vaak is het er drie keer uit voor de speen omdat ik het niet nodig vindt dat hij na 2 uur al weer de fles krijgt.
Wordt er langzaam er wel een beetje gek van want het lijkt wel vaker voor te komen nu!

Van alles al geprobeerd, overdag vaker kleine beetjes te geven, maar als een kind geen dorst heeft heeft het ook geen zin want dan gooit hij het er net zo hard uit.
S'morgens een papfles geven, werkte niet.
S'avonds na het badje een papfles geven en soms wilde hij dan nog 60 cc gewone melk
En we hebben ook wel eens de fles van 23.00 uur pap gegeven maar het maakt allemaal niet uit.

Flessen overdag drinkt hij soms geen eens leeg, dus kan dan wel meermaken maar dat helpt niet, kan ik het weggooien.
Ook krijgt hij fruithap, wilde dit standaard s'morgens geven maar dat bleek dus niet te werken. Na zijn slapie rond een uur of elf maar dan heeft meneer helemaal geen trek en krijg je er met moeite paar happies in.
Dus nu krijgt hij s'middags alleen fruitcocktail en soms worteltjes sávonds.

Heeft iemand een tip wat ik kan doen?!?!!?!?!?

Bedankt,

Jacomien
mama van Kylian 09-09-2007

Rond  12 weken krijgen ze een sprongetje, dit duurd ongeveer een weekje en daarna hebben ze opeens een beetje vast ritme erin. Hopelijk is dit bij jou ook zo

Hey,

Wat vervelend voor jullie....maar geef het echt de tijd. De dames die zeggen dat hun kindje de eerste week al doorsliep moet je je niet aantrekken. Iedereen vergeet de tijd dat ze niet doorsliepen.. En doorslapen is 5 uur achter elkaar slapen.... en het komt vanzelf

Ons zoontje sliep ook goed door maar heeft er weken bij zitten dat het prut is. Hou wel vast aan je voedingen, begin niet zomaar van alles uit te proberen. Het enige wat ik nu toevoeg aan de laaste voeding is rijstebloem vanaf 4 maand. Dit maakt het je kindje iets meer moeite moet doen om de fles leeg te krijgen en het vult wat meer... Ik weet niet waar jij de fles geeft, maar zoek een rustig plekje...ik merk precies wanneer ons zoontje teveel prikkels heeft gehad tijdens het eten, want dan kan hij niet slapen... Dus misschien kun je de fles op de kamer geven (of doe je dat al en werkt het ook niet ),,,

Wij wisselen van de wacht 's nachts..diegene die heel moe is blijft lekker liggen en de ander voedt hem. Heb je een mogelijkheid om 's middags even te gaan liggen pak die dan want dan kun je 's nachts weer wat meer hebben...

Ik weet het de beste stuurlui staan aan wal...maar meid ik weet wat je voelt...

dus sterkte...

xx

Terug
Bovenaan