HELP!!!!! geen warm eten meer eten....

hoi Hoi

Mijn zoontje van 13.5 maand vertikt het om zijn warme eten te eten.
Verder eet en drink hij alles goed maar het warme eten is de laatste weken een echt drama. Ook zelf met een vorkje eten als het aan geprikt is wil hij nu niet en zelf eten ook niet. Ik weet het nu niet meer.
Wie herkent dit en heeft er tips. Misschien is het wel een fase??? Ik hoop het maar.

groetjes Judith

Dag Judith,

Ik herken het helemaal. Naomi is nu goed 13 maanden en sinds 2 weken of zo is het eten een probleem (zeker het warme eten, maar het brood soms ook). het maakt het niet uit hoe we het aanbieden: voeren, zelf proberen te laten eten, potje of zelfgemaakt, maakt meestal niet uit. Soms eet ze 's avonds alleen maar een schaaltje yoghurt.
Ik had er vorige week ook een topic over geplaatst. Toen zei iemand: maak er geen strijd van, verhongeren zal ze niet. En dat is natuurlijk ook zo. Als ze echt trek hebben, eten ze wel. Ik probeer er maar wat ontspannen mee om te gaan: Als ze na enig aandringen niet wil eten, dan is dat maar zo. Ze krijgt overigens wel altijd een schaaltje yoghurt  na. en dat eet ze meestal wel.
Hopelijk is het inderdaad een fase.
(Overigens: Naomi is net een paar dagen ziek geweest, met spugen en diarree, vandaag had ze voor het eerst weer  zin in eten: ze at zowaar haar hele bord leeg vanavond. Dat bevestigt maar weer dat als ze echt trek hebben, ze wel eten.)

Groeten,
Wilmi

Hoi,

Hier precies hetzelfde! En het is al een tijdje zo. We hebben van alles geprobeerd (olvarit, zelf koken, eten wat ze makkelijk zelf kan eten, vroeg eten, laat eten, weinig tussendoortjes, veel tussendoortjes), maar het maakt geen fluit uit. Ik stoor me er niet meer aan. Brood en dergelijke eet ze goed, fruit gaat erin als zoete koek, dus ze krijgt al haar voedingsstoffen best naar binnen.  
Ze heeft het verder ontzettend naar haar zin aan tafel en dat vind ik het belangrijker dan een strijd over het avondeten (die ik toch ga verliezen, want ze houdt haar kaken stijf op elkaar als ik haar wil voeren).

Succes, KT

Hier 'gelukkig' geen problemen met eten!
Maar af en toe wel eten met een gebruiksaanwijzing en die moet je uit alle klanken maar eens zien te begrijpen! hahaha!
Vaak wilt ze pas eten als wij ook eten of iig beide aan tafel zitten, de ene keer moet ze het perse zelf doen of iig ook een vorkje/lepeltje in dr handje houden de andere keer draaid ze dr hoofdje weg en wilt ze er een spelletje van maken en soms heeft ze echt geen trek en komt ze vanzelf weer naar dr stoel toe als ze wel wilt eten!
Wij proberen van het eten echt n gezellige bezigheid te maken, tv uit (!!!) lekker kletsen en lachen en we betrekken haar er ook echt bij! Eten is geen verplichting en als ze echt niet wilt eet ze de volgnde dag wel wat extra's!
Wij hebben een stoelverhoger (incl riempje) gekocht en sindsdien zit ze met eten steeds hier in, als ik zeg ga maar naar je stoel, gaat ze hierheen en niet naar dr kinderstoel die ook nog op dezelfde plek staat!
Ze vindt het helemaal leuk om 'echt erbij te zitten' misschien is dat een tip en het uitproberen waard?

Liefs L81

Troost je....

Bij mijn zoontje, geb. 25-12-2006 heeft precies hetzelfde "probleem".
Hij draait echt zijn hoofdje weg bij het warm eten. Wat ik ook probeer....
Gisterenavond gaf ik hem zelf een lepeltje en een klein beetje eten in zijn bordje, hij speelt ermee, maar eten ho maar. Hij krijgt ook altijd een toetje na en dat eet hij wel op, maar omdat ik bang ben dat hij te weinig eet, gaf ik hem gisteren een boterham te eten en dat ging zonder problemen. Weet alleen niet of ik daar goed aan doe. Ik wil hem daar ook niet gewend aan laten raken. Voorheen at hij alles wat we hem te eten gaven, dus ik was daarom ook heel verbaasd toen hij begon te weigeren. Ik hoop ook dat het een periode is en dat het weer overgaat. Wat doen jullie eigenlijk als jullie kindje zijn warm eten weigert?? Iets anders geven of gewoon overslaan en het toetje geven??

wij hebben het probleem ook gehad maar juist de regie overgeven aan Thomas heeft hier wonderen gedaan. Hij eet helemaal zelf en wij bemoeien ons er niet mee. Als hij z'n bord oppakt en aan mij geeft dan is ie klaar en ik kijk niet of er dan veel of weinig gegeten is. Daarna krijgt hij altijd nog een toetje.

Veel succes allemaal.

Oh ja,   het klopt dat de kindjes als ze 1 zijn minder gaan eten dan dat je gewend bent en het klopt ook dat ze niet zomaar verhongeren. Dus eten ze de ene dag weinig dan zullen ze dat op de volgende dag wellicht inhalen.

Hoi

bedankt voor jullie reactie's
ik ben dus niet de enige.
Het zal idd wel een fase zijn. Als hij niet wil maak ik er idd geen drama van en krijgt hij wel een een toetje.
daar zijn de meningen volgens mij ook over verdeeld. wel of geen toetje als ze niet hebben gegeten.
Ik zie het toetje niet als beloning maar als onderdeel van het eten.
Hij vind het trouwens ook geen probleem als hij een keer niets krijgt omdat ik vergeten ben toetjes te halen hahahaha.
Volgens mij hangt het slechte eten van kas ook wel samen met tanden krijgen. Ik zal gisteren dat er weer een tand doorkwam en volgens mij volgen er nog twee.
Dit was ook zo met zijn eerste 4 tanden die hij alle vier tegelijk kreeg.
Ach ja zal wel snel weer beter gaan

groetjes Judith

quote: Mimi1975 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-02-2008 18:27:13'));

Troost je....

Bij mijn zoontje, geb. 25-12-2006 heeft precies hetzelfde "probleem".
Hij draait echt zijn hoofdje weg bij het warm eten. Wat ik ook probeer....
Gisterenavond gaf ik hem zelf een lepeltje en een klein beetje eten in zijn bordje, hij speelt ermee, maar eten ho maar. Hij krijgt ook altijd een toetje na en dat eet hij wel op, maar omdat ik bang ben dat hij te weinig eet, gaf ik hem gisteren een boterham te eten en dat ging zonder problemen. Weet alleen niet of ik daar goed aan doe. Ik wil hem daar ook niet gewend aan laten raken. Voorheen at hij alles wat we hem te eten gaven, dus ik was daarom ook heel verbaasd toen hij begon te weigeren. Ik hoop ook dat het een periode is en dat het weer overgaat. Wat doen jullie eigenlijk als jullie kindje zijn warm eten weigert?? Iets anders geven of gewoon overslaan en het toetje geven??

Heather krijgt altijd een klein danoontje na het eten, ongeacht hoe ze heeft gegeten. Ik geef haar eigenlijk nooit wat anders bij het eten. Ik heb het idee dat ze inmiddels dondersgoed door begint te krijgen hoe ze moet sturen en ik zit er niet op te wachten om voor haar iets anders te koken . Hoogstens krijgt ze  een papflesje voor ze naar bed gaat  als ze echt niets heeft gegeten, zodat ze niet om 6 uur 's ochtends van de honger wakker wordt.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan