help geen zweanger gevoel

hallo, allemaal


ik zou graag eens willen weten hoe andere a.s. moeders omgaan met bijv. De onzekerheid, vermoeidheid, stemmingswisselingen. en wanneer koop je welke spullen, wanneer moet de babykamer klaar zijn enz.

het is misschien heel stom maar ik voel me helemaal niet zwanger, geen roze wolk het is dat ik de bekende "kwaaltjes" heb verder. Eerst dacht ik dat komt wel als je de eerste echo hebt gehad, inmiddels heb ik er al twee gehad en op dat moment voel ik me super maar een paar dagen erna is dat gevoel weer helemaal weg. Ik schaam me er best wel voor dat ik nog totaal geen   zwangerschaps of moeder gevoel heb.
Ondanks dat al heel veel mensen weten dat ik zwanger ben. wie herkent dit??

nancy
 
hoi meisje,   het komt allemaal wel goed hoor! Bij de eerste had ik dat ook. Misschien komt het omdat je niet weet wat je te wachten staat? Ik weet niet waar het aanligt. Maar als je je kindje voelt bewegen is het toch heerlijk/ En ik vond het ook allemaal eng. Helemaal als ik me bedacht dat dat kleine mensje er ook nog uit moest! Maar alles komt echt goed! En als de kleine er eenmaal is en je bent zelf goed te pas( en de kleine ook natuurlijk!) dan wordt je overvallen door een gevoel van verliefdheid en dat wordt alleen maar erger! Succes hoor en geniet er maar wel van want het is zo voorbij!!! Groetjes
 
Hoi Nancy,
Ik weet natuurlijk niet hoe ver je al bent gevorderd in je zwangerschap, maar ik had wel een beetje hetzelfde als jij. Ik had nergens last van, niet misselijk in ieder geval. De vermoeidheid was er wel, maar ik ging ook altijd even naar bed als ik van mijn werk kwam en kon er daarna weer even tegen aan. Op het moment dat ik mijn kindje voelde bewegen had ik zoiets van, ja nu voel ik me pas echt zwanger en als ik het even niet voelde ging ik een kwartiertje liggen en dan begon ze weer te spartelen. Stemmingswisselingen kun je niet tegengaan en zelf heb ik er ook veel last van gehad en mijn man heeft het vaak moeten ontgelden als het niet ging zoals ik het wilde. Dit alles gaat allemaal wel weer over. Je kinderkamer moet in principe rond de 7 maanden af zijn, dwz dat je alle spullen hebt die je nodig hebt. Je hebt misschien wel een lijst met spullen die je nodig hebt, maar er staan ook dingen bij die je eigenlijk niet nodig hebt. Ik zou iemand in je omgeving vragen die al een kindje heeft welke spullen je echt wel/niet nodig hebt. Ik wens je nog veel succes met je zwangerschap en geniet straks lekker van je kindje.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 7 mnd)
 
Terug
Bovenaan