HELP: gewoon spugen of problemen strotteklepje??!!

Hallo Moeders,

Een vraag van een bezorgde moeder. Elke baby zal wel wat spugen, maar mijn dochtertje (nu 17 wk) spuugt vanaf het begin vrij veel. Ze heeft gelijk Omneo gekregen, tegen spugen. Later ben ik dat gaan mengen met Nutrilon AR om de voeding wat te verdikken. Dit hielp en ondertussen ben ik terug op alleen Omneo. Echter heeft zij af en toe hele grote spuugbuien (hele voedingen eruit) zonder dat zij ziek is.
Vanavond was het behoorlijk schikken, ook nu weer de voeding eruit (had wel gewoon geboerd)Is lekker in bad geweest en ging lekker naar bed. Toevallig ben ik boven en hoor Kyra hoesten. Ik loop haar kamer binnen en Zij ligt te stikken in een volle mond spuug. Heb haar direct uit bed getrokken en ze kwam langzaam op adem met veel hoesten ed. Tuurlijk hardstikke geschrokken, vooral omdat het toevallig was en er leek niets meer aan de hand (was 1 1/2 uur verstreken na de voeding). Na 3 uur moest zij opnieuw zonder aanleiding spugen (lag rustig in de armen van mijn vriend, had net geslapen) Deze spuug was slimerig en geleig van kleur. Ze kreeg het er ook moeilijk uit. Ik durf haar nu niet meer aleen te laten, ban g dat zij zal stikken.
Ik heb wel eens iets gehoord over een noiet goed werkend strotteklepje en dat zij daardoor kunne stikken in hun eigen spuug. Wie o Wie weet hier iets van advies of een site ofzo (of kan mij gerust stellen) Graag want anders wordt het zo'n lange nacht.... groeten
 
het lijkt erop dat ze gewoon teveel krijg ( voedingen) mijn dochter had hier ook erg last van toen ik een fles liet vervallen was het gelijk een stuk minder. en mijn is verteld dat een kind niet in zijn spuug kan stikken maar zoals jij verteld lijk het een beetje op taai slijm mischien moet je een neusspray gebruiken om het slijm een beetje dunner te maken laat het even weten.


 
Als je het niet vertrouwt, en dat lijkt zo te zijn als ik je bericht lees, dan moet je haar gewoon mee naar de huisarts nemen, al is 't maar voor je eigen geruststelling en als je kind braakt, dan moet je haar dus niet alleen thuis laten liggen. Bij mijn weten kan een kind wel in 't eigen braaksel slikken, maar ik ben uiteraard geen arts.
 
Ik zou haar zowieso ook niet alleen laten slapen vannacht, en toch een dokter raadplegen, morgen ofzo.

Ik heb zelf op een rontgenafdeling gewerkt, en we kregen regelmatig babies te onderzoeken of er sprake was van reflux of terugkomen van voeding door een andere oorzaak. Voor dit onderzoek hoef je absoluut niet bang te zijn, je kindje krijgt wat pap te drinken uit een flesje, en dan maken ze foto's. Misschien is hierdoor de oorzaak snel gevonden.

Je moet nu hier niet mee blijven tobben, maar op zoek gaan naar de oorzaak van al dat gespuug, anders zul je geen nacht meer rustig slapen.

Ik wens je veel sterkte, en hoop dat het weer in orde komt met je kindje.

 
Ik weet precies hoe je je voelt. Mijn zoontje is nu een jaar en is pas sinds kort van het spugen af. Hele voedingen kwamen eruit. Ik maakte me heel erg zorgen en ben toen een aantal keer bij de huisarts geweest. Hij zei dat er niets aan te doen was. Op het consultatiebureau adviseerde ze me om nutrilon pepti te gaan geven. Sinds ik dit doe spuugt hij veel minder en zit hij beter in zijn vel. Ik zou zeggen: bespreek het met de huisarts of op het consultatiebureau. Wat misschien helpt is om het bedje een beetje schuin te zetten. Bij mij hielp dit niet, maar wie weet bij jou wel. Succes
 
je moet gewoon nutrilon ar blijven gebruiken, waarom ben je daarmee gestopt? Maar ga vooral meteen naar een dokter, das gewoon doodeng, ik zou haar ook niet alleen durven laten
 
Terug
Bovenaan