Help, Gijs moeite met poepen

Hallo Allemaal,

Er zijn er vast wel die het ook hebben gehad met hun kinderen: moeilijk poepen....
Gijs heeft afgelopen maandag 2 a 3 luiers volgepoept. Vervolgens is hij dagen onrustig en veel huilen en net heeft hij 1 luier volgepoept en dan gaat het wel weer.
Nu hebben we vorige week al eens sinaasappelsap gegeven (op doktersadvies) en dan komt het ook wel op gang. Maar dit lijkt me niet de bedoeling.
Wie o wie heeft dit ook gehad en heeft de oplossing.

groetjes Maris

Hey Mariska,

Jij geeft Gijs al fruit of niet?
Maar kiwi en peer is laxerend ook is galiameloen er goed voor, maar als Jelle of Famke moeilijk kan poepen geef ik hen een kiwi, meestal twee.

Groetjes Janneke

Zowel Jens al Mette hebben mega obstipatieproblemen gehad en zijn er voor bij de kinderarts geweest in het wkz. Daar is ons verteld dat sommige kindjes er nu eenmaal meer last van hebben dan anderen. Sinaasappels ed hielp hier niet dus hebben ze forlax junior gekregen. Dat is een poedertje wat je oplost in de fles en wat zorgt dat er weer vocht in de ontlasting komt waardoor ze kunnen poepen(die keiharde ballen doen veel pijn). Maargoed als de sinaasappel bij Gijs wel helpt zou ik niet voor forlax gaan. Bij Jens helpt een potje bruine bonen met appeltjes als avondeten (olvarit) ook nog aardig.

Sterkte ermee.
gr.Ing

Weet je wat het gekke is, het is geen harde poep. Het is gewoon vieze plakkerige poep, dus het is gewoon raar, maar hij heeft er ontzettende last van. Ik kijk het nog aan, maar anders ga ik toch naar de ha en vragen wat we kunnen doen.... Want kiwi mag hij toch nog niet?

groetjes Maris

Hey Mariska,

Kiwi zit ook in de olvaritpotjes vanaf zes maanden, dus dan mogen ze dat toch hebben denk ik of niet?
Maar zijn het dan geen krampen, misschien is infacol iets, kun je gewoon bij de kruidvat halen, en idd wat inge zegt; bruine bonen!!

Groetjes Janneke

Hoi Mariska,

Bij ons was het wondermiddel johannesbroodpitmeel. Kun je zo bij de drogist halen, staat bij de kunstvoeding (oranje pak).
Sven kon er altijd heel goed door poepen. Je moet het door de melk heen doen.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan