Help!! Groene poep tijdens borstvoeding bij baby van 11 dagen??

Hoi meiden,

Ik ben net 11 dagen moeder en ben erg onzeker, mede omdat onze kleine na de geboorte 5 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen (verdenking van infectie, wat overigens niet zo bleek te zijn).

Vanavond had onze kleine man ineens groene poep - echt donkergroen, alsof-ie spinazie had gegeten! - en ik maak me zorgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij krijgt volledig borstvoeding; ik heb ergens gelezen dat het kan komen door een teveel aan voeding of door teveel voormelk, hoe zit dat?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
~Hilde

Hoi ,

Mijn meisje heeft de eerste 18 dagen ook in het ziekenuis gelegen. Mij vertelden ze daar dat als je borstvoeding geeft de poep er op allerlei vreemde manieren uit kan zien. Dik, dun, schuimend en alle kleuren.
Vertrouw je het echt niet, dan bel je je huisarts toch? Heb ik ook een paar keer gedaan en moet er wel bij zeggen dat hij me iedere keer aan de flesvoeding probeerde te krijgen.
Maar als je echt borstvoeding wil geven, niet opgeven hoor!! Heb ik ook niet gedaan en Iris is nu 6 maanden en een gezonde hollandse meid!

Hoi,

Onze beide kinderen hebben BV gehad en hadden allerlei soorten, kleuren ontlasting met stukjes zonder stukjes. In het ziekenhuis hebben ze ons dat ook vertelt dat dit kon.   Ken je de volgende sites? Zijn erg leuk en informatief. borstvoeding.com en borstvoedingsforum.nl.
De sites stellen je misschien wat gerust. Op het forum kan je allerlei vragen stellen aan heel veel ervaren BV moeders.
Succes met voeden.

Groetjes Marian

Hoi hoi,

daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor! Mijn kleintje had dat ook  in het begin. Ze had toen veel last van krampjes en de verloskundige zei dat ze waarschijnlijk niet zo lekker was geweest als ze groene poep had. En inderdaad, ze had wel eens groene poep als ze krampjes had. En het is inderdaad zo dat de poep alle kleuren van de regenboog mag hebben. Dus maak je geen zorgen!

Groetjes, Emmy

Hoi meiden,

bedankt voor de reacties! Ik heb het ook nog eens gegoogled, en kwam erachter dat groene poep ook kan komen door een teveel aan voormelk - dus misschien had ik te snel de andere borst aangeboden, terwijl hij de ene nog niet helemaal had leeggedronken.

In ieder geval heeft onze kleine man intussen weer gele poep - hij heeft vanochtend de hele commode ondergepoept, haha! Mijn man was 'm aan het verschonen, dus ik had geluk :)

Ik   ben weer gerustgesteld :)
~Hilde

Ondanks je al gerust gesteld bent, heb ik nog een tip, ze hebben mij geleerd dat groene poep en kramp kan wijzen op kou op de borst. Ik had het ook een paar keer, dan ging ik was op hangen buiten zonder jas, maar dan kon ik de klok er op na zetten... Dacht er dus altijd erg om... Ook als ik bezoek had gehad liet ik de mensen nooit lang uit bij de voordeur als het koud weer was. Misschien heb je er wat aan...

Terug
Bovenaan