Help! Grote borsten en afkolven

Hallo allemaal,

Ik hoop dat er hier iemand is die mij advies kan geven...
Ik heb cup G. Niet bepaald kleine borsten dus. Het is erg onhandig met voeden moet ik zeggen. Ik heb nooit een hand vrij omdat ik de hele boel goed moet ondersteunen. Daarbij heb ik ook nog eens een behoorlijke productie en sta ik na 3 uur echt op springen. Nu wil ik zo nu en dan kolven. Ik heb een kolf geleend van een vriendin, de avent isis handkolf. Het gaat, maar is best pijnlijk. Misschien ook omdat ik het niet gewend ben hoor...
Ik heb het idee dat mijn tepel er in vast zit en ik het stuk maak.
Heeft iemand ervaring met kolven/voeden met grote borsten en welke kolf gebruiken jullie?

Hoi Digna,
ik heb zelf geen ervaring met kolfaparaten van Avent, maar wel met de Medela. ik had tijdens het geven van bv een maatje  E of F dus ook aardig groot. Ik had na 1 dag kolven al schaafwondjes rond mijn tepelhoofden omdat de tuten te smal waren. dat deed zeer omdat ze er natuurlijk langs schuurden en omdat ze ook soms vacuum zogen. hierdoor begon ik ook tepelkloven te krijgen. gelukkig was een van de verpleegsters in het ziekenhuis zo slim of ff mee te kijken en die gaf me de grotere maat. dat deed wonderen bij mij.
toen ik naar huis ging en een kolf huurde, kon ik die ook krijgen bij de verhuurder. ik weet niet waar je woont, maar in mijn geval was dat de thuiswinkel. hier kan je ook de klossen etc en rolstoelen etc huren.

hopelijk gaat het snel weer beter. het steeds op springen staan is ook geen fijn gevoel!

Groetjes,
Petra

Hallo,

Ik ben niet bekend met grote borsten, maar bij lukt het kolven niet!
Ik heb van alles geprobeerd, maar er komt geen drupje uit als ik er zo'n koude kolf op zet!
Ik ben op advies een paar keer met de hand gaan kolven.
Is ff oefenen, maar ik vond het een stuk fijner en minder pijnlijk!
Misschien het proberen waard??

Groetjes Suus

Om het voeden met een grote borst makkelijker te maken kun je een opgevouwen spuugdoekje onder je borst doen (er zijn ook speciale kussentjes voor te koop).

Voor het kolven: de betere merken hebben speciale kolftrechters voor grote borsten, dan hoort het geen pijn te doen.

Op zich is inderdaad helemaal met de hand kolven wel zo goedkoop en makkelijk. Even een handigheidje, kun je gewoon onder de douche doen.

Ik zette trouwens nooit een koude trechter op mijn borst hoor. Die spoelde ik altijd eerst onder de warme kraan!

Hoi Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb momenteel een medelakolf gekocht waar een groter borstschild op past. Hij zal vandaag wel bezorgd worden. Het is het proberen waard. Werkt het niet, dan zit er niets anders op dan hem op marktplaats te koop zetten en met de hand te kolven. Dit gaat trouwens wel redelijk. Heb het geprobeerd.

Terug
Bovenaan