Help! Half rauwe Coquilles gegeten.

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hoi allemaal,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">Ik heb vandaag half rauwe coquilles (schelpdier) gegeten, 2 stuks. Ze waren maar half gebakken en kwam er pas te laat achter. Ik ben nu dik 13 weken zwanger! Het is de eerste keer in mijn zwangerschap dat ik zoiets stoms doe. Kan dit nu heel erg kwaad voor mijn kindje? Ik maak me erg veel zorgen. Heb er 2,5jr over gedaan om zwanger te worden...</p>

Denk niet dat het heel erg kwaad kan, ik las net dat je tijdens de zwangerschap ook geen tonijn uit blik mag (was mij niet verteld) en heb daar heel wat van weg gegeten toen ik zwanger was en mijn zoontje is kern gezond.

als je je echt zorgen maakt kan je altijd je verloskundige even bellen 

Tonijn uit blik mag wel.  https://www.oudersvannu.nl/zwanger/voeding/welke-vis-mag-eten-tijdens-zwangerschap/ @gebruiker10072436 ik denk dat het nu geen kwaad kan. Je hebt zo snel mogelijk en adequaat gehandeld door het niet verder op te eten. 

Balen. Achter je laten en gezond doorgaan. Niks meer aan te doen nu. En zo weinig kans dat het kwaad doet, heeel heeel klein. 
Ik heb ook wel eens wat gegeten waarna ik dacht oh nee dit mocht niet! En in andere landen eten ze gewoon alles. 
Kop op! Je doet het prima!

Goedemorgen!
 Hier ook, ik heb ook echt wel 's iets gegeten waarvan ik later dacht shit dat ik hoorde dat 't niet mocht.. Met 8 weken in Antwerpen geweest daar rundvlees gegeten wat achteraf ook niet helemaal doorbakken was. Niks aan 't handje geweest, uiteraard ook wel zorgen gemaakt dus ik snap je wel. Als je zekerheid wilt idd gewoon verloskundige even bellen.. Maar geloof niet dat 't heel veel kwaad kan die kans is heel klein. Succes!

Hoihoi!
Zo kwam ik er ook achter op 12 weken zwangerschap dat ik geen parmaham en cervelaat mocht eten.. super dom van me want achteraf heel logisch dat dit rauw is..
Verloskundige toen gebeld en zei adviseerde me om bloed te laten prikken op de toxoplasmaparasiet.
Dit heb ik in overleg met de verloskundige toen niet gedaan aangezien ik paraveterinaire ben en er waarschijnlijk al ooit mee in aanraking ben geweest.

Verder ook geen klachten gehad en alles gaat nog steeds goed, ben nu 29 weken zwanger..
Denk dat er altijd meer een 'ding' van wordt gemaakt dan dat het uiteindelijk is, maar voor je eigen gevoel zou je misschien bloed kunnen laten prikken.

Succes! x

Terug
Bovenaan