Help, harde buiken!

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Mijn eerste zwangerschap is niet echt leuk verlopen. Toen ik 30 weken zwanger was ben ik opgenomen in het ziekenhuis met premature weeën. Voorafgaand aan die opname heb ik een aantal dagen harde buiken gehad die zich steeds sneller aankondigde.

Ben nu 25 weken zwanger van de tweede en heb sinds maandag weer die harde buiken. Ik weet dat harde buiken gewoonlijk geen kwaad kunnen en aangeven dat je het rustiger aan moet doen, maar met mijn voorgeschiedenis ben ik meteen zo bang. Gewoonlijk heb ik nu 's avonds weer harde buiken en 's nachts als ik wakker word heb ik een beetje last van een zwak pijntje in mijn buik.

Wie heeft er ervaring of kan mij een beetje geruststellen? De dokter heeft aangegeven het wat rustiger aan te doen en alert te zijn. Zodra de harde buiken regelmatig komen of langer duren dan een uur moet ik actie ondernemen.

Overigens is mijn zoontje na 7 weken bedrust geboren, dus zeker niet te vroeg. Met hem is alles dus goed afgelopen....

Liefs,
Joline

Hoi,
Ik heb ook last van harde buiken, de hele dag door en ook 's nachts of als ik tussen de middag op bed lig. Heel raar maar de verloskundiege zei dat ik me geen zorgen hoef te maken zolang ze geen pijn doen en niet regelmatig komen. Ik hoop voor je dat het niks is maar kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt. probeer het een beetje rustig aan te doen. En gewoon je arts bellen als je twijfelt, beter 10 keer te veel dan 1 keer te weinig.
Sterkte!
Mar (31 wkn en 5 dgn)

Hi,

Waarschijnlijk hoef ik er nog niet over na te denken,
ben pas 19 wkn en 5 dagen zwanger..

maar ik ben wel benieuwd hoe voelt dan zo`n harde buik,
is het echt ook een harde buik..of doet het pijn??

Liefs

Hoi,
Harde buiken is inderdaad vrij normaal, maar niet zoals jij dus bij de vorige zw. hebt gehad.   Ik ben nu ruim 27 w en heb ook heel vaak harde buiken maar ik ontkom er niet aan want ik heb nog 3 kleintjes rond lopen dus je moet wel door.   Ik doe echt wel rustiger aan hoor en als ik al overdag heel veel last heb gehad, dan moet  het was en strijkgoed maar wachten tot dat ik er wel aan toe ben...  En bij een volgende heb je er sneller last van natuurlijk.   Je baarmoeder is wat aan het oefenen.  

Iemand vroeg of het pijnlijk was... Nee, gewone harde buiken zijn wel apart maar je voelt geen pijn.  Het lijkt alleen of je nergens meer vet hebt zitten. het is een grote ronde harde bal, waar je niet meer in kunt drukken. Beetje aparte omschrijving maar zo ervaar ik het.
Groetjes gerdientje

ik kan me voorstellen dat jij ongerust bent. Echter had ik in mijn laatste zwangerschap ook ontzettend veel harde buiken, zelfs om de 5 min. dit begon al rond de 25 weken. ik ben een paar keer behandelt voor een blaasontsteking, misschien ook een idee voor jou.
alleen hielp het bij mij niet.
later gingen de harde buiken over in voorweeen, en deden ze pijn. V oordat ik aan de bevalling begon had ik al 2 cm ontsluiting.
Maar toch is mijn dochter 8 dagen te laat geboren.
Mij mijn eerste had ik dit helemaal niet en die was 3 weken te vroeg.

Groetjes, Ris

Hey Joline,

Lees ik eindelijk een berichtje van je, is het niet zo'n leuke!
Wist helemaal niet dat je met je eerste zwangerschap in het ziekenhuis hebt gelegen! Wat balen zeg. Kan me goed voorstellen dat je dat niet meer mee wilt maken.

Was er een rede voor dat je toen zoveel harde buiken had? Was je te druk ofzo?
Weet niet of je nog werkt, maar misschien moet je daar dan maar mee stoppen.
En ook ik heb wel es gelezen dat een blaasontsteking je veel harde buiken geeft.

Sterkte moppie. Hoop dat ze snel stoppen en dat je weer een beetje onbezorgt kan genieten.

Liefs,

Tessie

Hey allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes. Helaas is het geen blaasontsteking. Daar ben ik vandaag op getest en ik had zo gehoopt dat dat het zou zijn. Nooit gedacht dat ik ooit nog eens zou blij zou kunnen zijn met  een blaasontsteking. Maar helaas, dat is het dus niet. Mijn man en ik gaan zo snel mogelijk nog even naar de huisarts. Gewoon even vragen naar het hoe en wat. Al is het alleen maar om ons gerust te stellen. Maar ben wel weer flink geschrokken en extra alert.

Gelukkig hoeft het niet meteen te betekenen dat het nu weer 'mis' zou gaan. Daar hopen we gewoon op!

Ik hou jullie op de hoogte.

Kus,
Joline

He hallo allemaal,

Even de voortgang van mijn 'harde buiken problematiek' (voor diegene die het interessant vinden...) Ben vandaag namelijk bij de dokter geweest. Er is gelukkig geen reden tot paniek, dus wij zijn weer even gerustgesteld. Wel moeten we alert blijven. Als de harde buiken regelmatig komen, dan moeten we aan de bel trekken. En ik moet het rustiger aan gaan doen. Dus niet meer stofzuigen, einden gaan wandelen etc  en ik moet minder werken. Maar als ik daarmee kan voorkomen dat ik  weer in het ziekenhuis  kom, prima. Dan heb ik dat er graag voor over!

Ik hou jullie op de hoogte...

Liefs,
Joline  

Terug
Bovenaan